Haflinger scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

malissaMMN

Haflinger scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 09:01

Ik ga mijn haflinger laten scheren, omdat hij na 20 minuten rijden al zeik nat is en voordat hij droog is duurt het uren. Maar nu heb ik een vraag, als ik hem scheer, is zijn vacht in de zomer dan wel hetzelfde als altijd ? Of veranderd de vacht als je eenmaal scheert?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:16

Ik zou nog even wachten, want het gaat nu kouder worden en dan zal het zweten wel een stuk minder kunnen worden.

Mando

Re: Haflinger scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:18

Meestal kan je maar tot half december scheren omdat ze dan alweer zomervacht gaan aanmaken.
En zoals Janouk zegt.. ik zou nog wachten ik zou het persoonlijk ook niet doen meer zo half januari
Ik scheer altijd half oktober en als het nog een keer moet dan eind november maar meer doe ik niet

Die van mij haart alweer uit

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:22

janouk schreef:
Ik zou nog even wachten, want het gaat nu kouder worden en dan zal het zweten wel een stuk minder kunnen worden.

Minder gaan zweten omdat het kouder word??

Ik scheer zelf ook paarden, ook van anderen, maar ik zou nu ook niet meer gaan scheren, of het kan niet anders. Maar paard krijgt er dan deze zomer een minder mooie vacht van.

Volgend jaar in okt al beginnen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:28

Bonnelover schreef:
janouk schreef:

Minder gaan zweten omdat het kouder word??

Ja, het is de laatste tijd boven de 10 graden en met een dikke vacht gaan paarden dan meer zweten van de warmte. Als het nu kouder wordt, zullen ze minder zweten door de kou.
Dat verschil merk je goed als een paard buiten staat en buiten gereden wordt.

Martine

Re: Haflinger scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:18