paard sloopt dekens ander paard, wa verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

paard sloopt dekens ander paard, wa verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:19

Iemand ervaring hiermee, mijn paard staat sinds enkele dagen bij andere paarden, nu heeft hij bij twee paarden dekens kapot getrokken en zo flink dat ze het niet meer waard zijn te repareren. Wordt dit door wa verzekering gedekt of doen die moeilijk omdat hij het bij twee paarden gedaan heeft. Wil dit netjes oplossen met de eigenaren van de paarden.

Sjolvir

Re: paard sloopt dekens ander paard, wa verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:20

Verzekering bellen is enigste manier om hier achter te komen.
Lijkt me wel dat als ze het al vergoeden, ze dat niet blijven doen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:21

Ik heb nog nooit gehoord dat de verzekering tussen gesloopte dekens gaat komen om eerlijk te zijn.. Als de dekens nog garantie hebben kunnen de eigenaars ze wel vervangen.
Mijn paard heeft zelf ook een hele hoop dekens van anderen gesloopt en die wat te maken waren hebben we gemaakt, en de anderen hebben we netjes terugbetaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:23

Ja hoor, hier is het wel eens vergoed door mijn WA-verzekering. :j
Mijn paard had ook een deken van een ander paard kapotgetrokken, verzekering gebeld, formulier ingevuld en alles werd uitgekeerd. Heel netjes. Ik zou gewoon even bellen hoor.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:25

Oke, dacht inderdaad ook dat dit gewoon onder je wa verzekering valt, hoop alleen niet dat hij bezig blijft met dekens slopen, maar hij is net hengst af, dus zal denk ik nog door hormonen en rangorde uitvechten komen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:25

Ik vind het ook een risico blijven als je paarden bij elkaar hebt lopen.
Mijn paard heeft (nog) geen dekens van andere gesloopt, een pony bij ons op stal heeft wel een van mijn dekens gesloopt.
Gelukkig nog wel makkelijk om te laten repareren. Maar van mij hoeft de eigenaar van de pony het niet te betalen.
Dat is het risico van paarden bij elkaar hebben lopen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 17:28

Tja ik vind niets zeggen en ze maar laten raden welke het gedaan heeft niet netjes, zijn echt flink stuk, dus wil dit graag netjes met de eigenaren van de paarden bespreken/ oplossen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:36

Kan ook zijn dat het niet vergoed wordt, omdat je ze zelf los bij elkaar hebt gelaten.
Paard van een kennis had een trap gehad van een ander paard en moest geopereerd worden, zij hadden het ook via de verzekering geprobeerd, maar die vergoedde niets omdat ze paarden los bij elkaar liepen. Als het tijdens het rijden gebeurd was, werd het wel vergoed...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:41

Als hij net hengst-af is...........nog even een aantal maanden uit de kudde houden misschien niet echt een gek idee??

WA verzekering contacten en zij kunnen je vertellen of het wordt vergoedt. Dat is de enige juiste manier want iedereen heeft hier weer een andere ervaring.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:59

Dimple schreef:
Dat is de enige juiste manier want iedereen heeft hier weer een andere ervaring.

En dat gaat ook niet veranderen.
Bij dit soort dingen spelen een aantal zaken door elkaar.

Kijk bij TAO FAQ het artikel over paarden, aansprakelijkheid en verzekeren.

Waarom vergoedt de ene verzekeraar nou wel en de andere niet of zelfs nog sterker waarom vergoedt één en dezelfde verzekeraar soms wel en soms niet?

Zoals het zou moeten zijn: de eigenaar van het slopende paard is aansprakelijk maar heeft geen schadevergoedingsverplichting (lees: de verzekeraar hoeft niet te betalen). De benadeelde draagt namelijk 100% eigen schuld, moet je paarden maar niet bij elkaar zetten dan weet je dat er gesloopt wordt :j .

Waarom wordt vaak wel of eventueel een deel betaald? Daarvoor kunnen verschillende redenen zijn:
- de behandelaar heeft te weinig verstand van zaken :x .
- het is goedkoper om te betalen dan om de discussie aan te gaan (kosten/baten afweging).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:35

Mooi gezegd! ;)