Zoals Love_Silver zegt, moet je je proefje wel een paar keer rijden, maar ook weer niet té vaak, dan is het niet meer leuk. Als je aankomt op het terrein moet je je eerst gaan melden, daarna pony opzadelen enz. Er is ook een proevenboekje, maar je kunt je proef ook op internet opzoeken en uitprinten. Volgens mij op dressuurproeven.nl . Natuurlijk heb je ook kleding nodig; wedstrijdjasje, witte, gele of crème kleurige broek, plastron, wit dekje, witte handschoenen, en ook rijlaarzen, als je wedstrijden van de KNHS rijd moet je leren rijlaarzen hebben, of leren schoenen met leren chaps, dat mag ook. Je paard of pony moet ook zijn ingevlecht, dat doe je meestal van te voren. Voor je startpas kun je het beste even naar de site van de KNHS gaan, en anders even bellen of mailen.
Toen ik voor de eerste keer op wedstrijd moest heb ik de achterbenen en de staart gewassen, ik moest er pas om 4 uur zijn dus ik kon het op de dag zelf doen. Daarna pony gevlochten, tuig schoongemaakt, pony ingeladen en naar de wedstrijd toe gereden. Toen ik er was heb ik me gemeld, pony opgezadeld en naar de inrijbaan gegaan, daar even lekker losrijden en toen moest ik de proef rijden. Je kan er soms best wel zenuwachtig voor zijn, maar dat hoeft niet!
Rij gewoon hoe je altijd rijd en dan komt het vast wel goed. Toen ik mijn proef gereden had heb ik haar afgezadeld en in de trailer gezet, en toen was de prijsuitreiking al snel, ik vond dat ik niet goed had gereden, maar toch had ik de 3e prijs met 185 punten..
Oja, je moet je paspoort meenemen, en je moet zelf iemand regelen wie je voorleest. (was ik dus vergeten)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en anders mag je me wel een PB sturen. Succes!