Wedstrijd starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyKick14

Wedstrijd starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 14:37

Hallo,
ik wil graag wedstrijden gaan starten met mijn verzorgpaard.
Hij is een draver geweest maar loopt correct dressuur dus hier zou ik ook graag wedstrijden in willen starten.
Hij is alleen al wel 15 jaar maar nog heel erg fris!

Ik vraag me af welke startpas ik zou moeten aanvragen en waar.
Heeft iemand een idee hoeveel geld ik kwijt ben na het aanvragen ect.
Zijn er nog speciale regels voor het bitloos rijden?

Groetjes, Daisy. :wave: :)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:49

Het ligt eraan hoeveel wedstrijden je wil gaan rijden. Als je niet ambitieus bent en heel weinig wedstrijden gaat rijden kan je een gelimiteerde startpas kopen en dan kan je 4 wedstrijden rijden, wat ik persoonlijk erg weinig vind. De meeste mensen hebben een ongelimiteerde startpas. Dan kan je zoveel wedstrijden rijden als je wil. Het aanvragen, etc. vond ik best ingewikkeld en heb er wel een tijdje over gedaan.

De startpas vraag je aan op de knhs site. https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... rtpas-aan/ gewoon even googlen en je vindt al heel wat. Ik zal de kosten hieronder even op een rijtje zetten. Ze kloppen niet precies (weet ze niet precies uit mijn hoofd) maar dan heb je een beetje een richtlijn:

1. Startpas ongelimiteerd: 82,50
2. Heffig behandelingskosten 3,35
3. Lidmaatschap van een vereniging: 45,-
4. Lidmaatschap KNHS: 17,75
5. Abonnement op P&S (verplicht): 32,50

Dit zijn jaarlijkse kosten.

Verder moet je per wedstrijd 2 proeven betalen, meestal is dat 10,- per proef en dan kom je dus uit op een totaal van 20,- per wedstrijd. Ook zou ik even checken of je paard alle vaccinaties correct heeft, ik zou denken van wel. Maar checken kan nooit kwaad.

Maandelijks/wekelijks: 20,-

Over bitloos weet ik helaas niks.

Veel succes op je wedstrijden!

affy2000

Re: Wedstrijd starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:51

Bitloos rijden mag tot het L2 volgensmij.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:55

Om wedstrijden te kunnen rijden moet je echter ook lid zijn van een vereniging die is aangesloten bij de KNHS. Meestal kan je vereniging ook voor jouw een startpas aanvragen als het niet lukt.

Verder kun je op de site van het KNHS in de reglementen lezen wanneer bitloos starten is toegestaan.
Ook weet ik niet hoe groot jouw draver is, want als ik in jouw profiel kijk zie ik dat je zelf pas 15 bent.
Als jouw draver dan onder de 156,9 ( officieel gemeten door een KNHS meter) is dan mag je namelijk nog bij de pony´s starten. Dit maakt volgens mij ook nog een verschil in de kosten van je startpas.

(ik ben er even van uitgegaan dat je via de KNHS wil starten, van FNRS weet ik niks af )

Edit:
Bitloos starten::

Artikel 147

Dressuurproeven bitloos rijden
Het bitloos rijden van dressuurproeven is mogelijk t/m de klasse L2 dressuur voor zowel paarden -als ponycombinaties in aparte hiervoor uitgeschreven rubrieken. Vanaf de klasse M1 is het alléén mogelijk om buiten mededinging(HC) bitloos deel te nemen aan de reguliere rubrieken.

DaisyKick14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:59

DewiFoto schreef:
Om wedstrijden te kunnen rijden moet je echter ook lid zijn van een vereniging die is aangesloten bij de KNHS. Meestal kan je vereniging ook voor jouw een startpas aanvragen als het niet lukt.

Verder kun je op de site van het KNHS in de reglementen lezen wanneer bitloos starten is toegestaan.
Ook weet ik niet hoe groot jouw draver is, want als ik in jouw profiel kijk zie ik dat je zelf pas 15 bent.
Als jouw draver dan onder de 156,9 ( officieel gemeten door een KNHS meter) is dan mag je namelijk nog bij de pony´s starten. Dit maakt volgens mij ook nog een verschil in de kosten van je startpas.

(ik ben er even van uitgegaan dat je via de KNHS wil starten, van FNRS weet ik niks af )

Edit:
Bitloos starten::

Artikel 147

Dressuurproeven bitloos rijden
Het bitloos rijden van dressuurproeven is mogelijk t/m de klasse L2 dressuur voor zowel paarden -als ponycombinaties in aparte hiervoor uitgeschreven rubrieken. Vanaf de klasse M1 is het alléén mogelijk om buiten mededinging(HC) bitloos deel te nemen aan de reguliere rubrieken.

Bedankt! Hij is net een paard ik denk dat het om 1 cm gaat of niet eens, weet u toevallig hoeveel het prijsverschil is tussen paard en pony?

DaisyKick14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 16:00

MarMarieke schreef:
Het ligt eraan hoeveel wedstrijden je wil gaan rijden. Als je niet ambitieus bent en heel weinig wedstrijden gaat rijden kan je een gelimiteerde startpas kopen en dan kan je 4 wedstrijden rijden, wat ik persoonlijk erg weinig vind. De meeste mensen hebben een ongelimiteerde startpas. Dan kan je zoveel wedstrijden rijden als je wil. Het aanvragen, etc. vond ik best ingewikkeld en heb er wel een tijdje over gedaan.

De startpas vraag je aan op de knhs site. https://www.knhs.nl/kenniscentrum/deeln ... rtpas-aan/ gewoon even googlen en je vindt al heel wat. Ik zal de kosten hieronder even op een rijtje zetten. Ze kloppen niet precies (weet ze niet precies uit mijn hoofd) maar dan heb je een beetje een richtlijn:

1. Startpas ongelimiteerd: 82,50
2. Heffig behandelingskosten 3,35
3. Lidmaatschap van een vereniging: 45,-
4. Lidmaatschap KNHS: 17,75
5. Abonnement op P&S (verplicht): 32,50

Dit zijn jaarlijkse kosten.

Verder moet je per wedstrijd 2 proeven betalen, meestal is dat 10,- per proef en dan kom je dus uit op een totaal van 20,- per wedstrijd. Ook zou ik even checken of je paard alle vaccinaties correct heeft, ik zou denken van wel. Maar checken kan nooit kwaad.

Maandelijks/wekelijks: 20,-

Over bitloos weet ik helaas niks.

Veel succes op je wedstrijden!

Ik wil heel graag hoog opkomen, dus dan ga ik zeker meerdere wedstrijden rijden per maand. Bedankt voor de info! :)