Starten met een manegepaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Starten met een manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:27

Nu klinkt manegepaard wel erg saai en sloom...

Maargoed. Ik ben zelf een groentje wat betreft wedstrijden e.d. Nu rij ik al 10 jaar bij dezelfde stal en daar heb ik een merrie beleerd. De trainingen gaan steeds verder vooruit, en ik zit nu toch wel eens over wedstrijden te denken. Een onderlinge wedstrijd op stal zelf gaat prima, al moet er nog wel het een en ander worden verbeterd. Ik heb het er met de manegehouder over gehad, die vind het wedstrijden rijden een prima idee, maar ik moet het wel zelf gaan regelen. Nu is mijn vraag of er bokkers zijn die met een 'manegepaard' starten. Wat moet je allemaal regelen en wat voor kosten zijn er allemaal aan verbonden?
Alvast bedankt!

sannedeedee1

Re: Starten met een manegepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:34

Ik kan je niet inlichten over hoe het met manege paarden zit, maar wel de knhs kosten :)
Je moet eerst lid worden van een rijvereniging, daarin verschillen de prijzen enorm (je hebt ze van 30 euro, maar ik ben bijv. Lid waar je 300 euro betaald incl gebruik accomedatie enorme binnenbak, mooie en luxe buitenbak, lid van de knhs en paard en sport) en dan moet je nog een startpas aanvragen, ik weet niet hoe duur het bij de paarden is, gok zo'n 80 euro?
Ik weet niet of je een trailer kan regelen van stal/manege eigenaar, en als je zelf rijd heb je waarschijnlijn ook een E-rijbewijs nodig.

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:02

het is hetzelfde als wanneer het een verzorgpaard zou zijn.
zolang de eigenaar het goed vind is het prima. zelf even aanmelden bij een rijvereniging en dan kan je een startpas aanvragen.
zorg wel even dat alles zwart op wit staat m.b.t. een ongeval wanneer jij met het paard op wedstrijd bent om achteraf gezeur te voorkomen. voor jullie beiden fijner. succes!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:14

Een manege paard is met dit niks anders dan een eigen paard, alleen ben jij de eigenaar er niet van :+
Kijk even rond in je regio welke verenigingen je hebt en wat de kosten van een lidmaatschap, daar zit veel verschil tussen.
De vereniging meld je aan bij de KNHS. Je betaald per jaar geld om mee te mogen doen aan wedstrijden, je startpas. Dit kost een euro of 77.
Buiten deze kosten, heb je nog de kosten van je inschrijfgeld (varieert tussen 7.50 en 15.00 per proef) en de kosten van de trailer/auto.
Kijk ook even op KNHS.nl daar vind je de wedstrijd reglementen waar het goed beschreven staat. Het is sowieso een goed idee om deze eens door te lezen zodat je globaal op de hoogte bent van de regels.

Veel plezier en succes

Edit: Verder is het goed om even te overleggen hoe of wat met het prijzengeld en als er wat gebeurt, laat dit ook vastleggen in een documentje.