Stalen/rubberen neus veiligheidsschoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjo_elise

Stalen/rubberen neus veiligheidsschoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:34

Hallo bokkers!

Ik ga binnenkort beginnen met mijn cursus gebitsverzorging bij paarden. Hierbij heb ik ook veiligheidsschoenen nodig. Nu is mijn vraag. Wat is verstandiger. Stalen of rubberen neus. Met staal hoor je wel is dat het toch kan breken en je dan je teentjes kwijt bent.. (waar ik nog iets langer mee moet doen dan vandaag) :+ Maar is rubber wel sterk genoeg om elke paardenhoef te kunnen tegenhouden?

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Laat het me weten!

Thanks! :D

kleinvosje

Re: Stalen/rubberen neus veiligheidsschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:36

Vraag aan de opleiding welke ze adviseren, dan heb je meteen je antwoord!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:44

Ik heb al menig paard op mijn voet zien springen, maar geen enkele is het gelukt het ijzer te breken/buigen, zelfs een reus van 1.80 niet.

Ik zou dus voor stalen neuzen gaan

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:23

Is staal ook niet zwaarder dan rubber? Moet geen 5 kg meedragen natuurlijk! :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:27

Ik zou gewoon eens zoeken op S2 en S3 veiligheidsschoenen en je niet vastpinnen op het materiaal van de neus.
Ik ben zelf heel erg tevreden van magnum schoenen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:34

er zijn diverse sterktes betreft veiligheidsschoenen. Er is bij mij al menig paard op mijn voeten gaan staan/ Ook shires en nog steeds hele tenen hoor

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:38

alleen rubberen neus is geen veiligheidsschoen

bovanuitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:40

voor mijn opleiding heb ik ook veiligheidsschoenen nodig en we moeten het nieuwste typen en dat is met kunststof want dat was sterker ofzo... moet je even googlen wat t nieuwste typen is ik denk namelijk dat de nieuwste het veiligste zijn

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:41

Ik heb voor men werk deze: http://www.werkschoenen-handelshuis.nl/ ... -alice-s1/
Ze zijn super licht en ik kan er de hele dag op lopen zonder dat ik last krijg van men voeten/ lamme benen, wat ik ook fijn vind is dat het een hoog model is en je enkel dus ook wat beschermd is.
En ze hebben men tenen al en paar keer gered ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:46

Bij mij is er op het werk al heel wat op gevallen, van simpele remschijven tot een halve versnellingsbak. (draag je met twee man) Dat met de hoogte waarvan het komt gevallen zal overeen komen met een hoef van een hupsend paard. Mijn veiligheidsschoenen; met kunstofneus klasse S3; bleven gewoon heel. Het lijkt me echt heel sterk dat een paard een veiligheidsschoen, goedgekeurd volgens de normen zomaar even kapot kan maken..

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:49

Ik doe de opleiding paardenhouderij, en wij zijn ook verplicht veiligheids schoenen te dragen.
Hierbij hebben der verschillende op mijn voet gestaan maar nergens last van gehad dat het breekt of iets.

ik denk eerder dat het idee daar achter enger is dan het zou gebeuren ;)
ik raad je dus zeker stalen neuzen aan ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:57

Ik (en een heleboel mensen in mijn omgeving die in de paarden werken) heb deze: https://www.werkschoenen.net/jallatte/j ... s3/114040/

Ik vind ze erg fijn. Het enige nadeel is dat bij intensief gebruik de voering best wel snel scheurt bij de hiel, en dat zit niet lekker. De volgende keer ga ik dus voor de ongevoerde variant. Deze hebben gewoon stalen neuzen. Ik heb er al regelmatig een paard op gehad, maar ook bijvoorbeeld een onderdeel van een shovel en ze zijn nog steeds heel :j