Sinds kort is het andere paard op stal overleden. Sindsdien merk ik dat deze merrie 'anders' doet. Zo stond ze helemaal verloren alleen op stal (wat logisch is, het is ook een privestalling
) daarom hebben we een ander paard bij op stal gezet. Het klikt niet zo ontzettend goed tussen de 2, maar ze verdragen elkaar, mijn merrie is hier de onderdanige.De dingen die anders zijn dan gewoonlijk zijn de volgende
[*]Veel geeuwen voor en na het rijden
[*]Paard zakt weg in tempo
[*]Paard schuimt niet meer terwijl ze dit anders wel deed, en serieus.
[*]Ze staat er maar een beetje bij, lijkt wat afwezig, is niet meer de frisse kloeke merrie die ik ken.
Er zijn een paar dingen die ik vermoed
[*]Overwerkt, zondag wandelen, maandag boxrust wegens zware regenval, dinsdag longe, woensdag gereden, vandaag losgereden hier ben ik gestopt omdat het onderbuik gevoel zegt dat er iets niet in orde is
[*]Rouwen om dr 'vriendje'. Ze stonden niet samen op de wei (hengst) maar wel vaak naast elkaar, stonden samen op de camion, naast elkaar op stal.
[*]Maagproblemen. Ik vind het geeuwen maar niks en het feit dat ze zo terugvalt in het werk
[*]Tandproblemen. Ik vermoed dat ze haken heeft, maar dat kan nooit alles verklaren (hooguit het niet schuimen en terugkomen in tempo)
[*]Zadelprobleme. Misschien past mijn zadel niet meer zo goed op haar waardoor ze het werk niet leuk vind (geeuwen = gedragskenmerk van ontevredenheid) verklaard ook het terugkomen en niet schuimen.
Is er iemand die nog een idee heeft van wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
PS. heb dit maar bij gedrag gezet omdat ik merk dat ze futloos is in omgang + geeuwt. Temmen voor verplaatsing mag altijd!