Ja, ik ben geweest en inmiddels weer terug. De rit opzich was mooi, maar het waaide nogal en de paardjes vonden dat niet grappig. De twee andere paardjes waren continu van de schrikkerige en aan het dribbelen en wilden rennen. De dag voordat ik de rit ging maken ook op het complex en heb toen een babbeltje gemaakt met de dames daar. Daarbij had ik uitdrukkelijk gevraagd om een westernzadel, gezien het feit dat mijn kont dat gewend is. Ennnn ik een engels zadel gewoon echt niet lekker vind zitten. Dit maakte volgens de dames niet uit, want ze waren allemaal engels gereden. De volgende dag werd er niet naar rij-ervaring gevraagd, maar er stond al een gezadelde pony voor me klaar. En je raad het al.... met engels zadel. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dit niet lekker vind zitten. Heb ook gevraagd of ze wilden weten hoe lang ik al reed enz. Maar dat deed er niet zo toe.
Mijn paardje was de enige die niet schrok of rare bewegingen maakte als er een windje opstak. Nam aan dat dit kwam, doordat ik zelf rustig was. Alleen bij de kudde geiten was ze erg kijkerig, dat mag. Voor de rest heb ik haar gewoon met een lang teugeltje gereden. Ik bedoel het is nogal vulkanisch daar dus veel stenen en ongelijkheden en ik wilde haar niet in de weg zitten.
Al met al. De rit met uitzicht was mooi, maar mijn kont was het er echt niet mee eens en mijn spierpijn erna ook niet. Als ik volgend jaar terug ga naar Lanzarote ga ik dus echt niet meer knolhollen daar.