Op 'vakantie' met mijn paard, maar waar? (Groningen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Foundtheone

Op 'vakantie' met mijn paard, maar waar? (Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 23:34

Hé bokkers!

Volgend jaar wil ik heel graag een trektocht/bosritten maken met mijn paard.
Gewoon een paar dagen lang. Mijn paard is aan de hand voor 80% verkeersmak zullen we het maar noemen. Hij is nog jong en in de pubertijd dus hij ziet soms boskabouters. Van auto's/bussen/vrachtwagens schrikt hij in het algemeen niet. Ik wandel regelmatig met hem op de weg om hem kennis te laten maken met het verkeer.
Onder het zadel ben ik nog niet naar buiten geweest met hem, hiermee wil ik beginnen als het mooier weer er aankomt. Bijvoorbeeld naar de bossen, het strand etc.

Het lijkt het mij erg gaaf om een trektocht te doen, ook voor mijn paard lijkt me dit heel erg leerzaam. Ik ben dus opzoek naar een stal die dit doet in de omgeving van Groningen. Een stal waar ze rekening houden met 'minder gevorderde' (mijn paard dus). Ook al stappen we de hele rit, dat maakt mij niet uit. Zolang het maar gezellig is!

Ik ben mezelf alvast een beetje aan het oriënteren over hoe en wat, zodat ik een planning kan maken qua trailer huren, kosten, eventueel een buddy om mee te nemen.
Heeft iemand goede ervaringen met een stal? Ook qua onderdak, bedrag, verzorging van de paarden & een mooi uitrijgebied natuurlijk!

Alvast bedankt :)

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Op 'vakantie' met mijn paard, maar waar? (Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:49

MHK->BRT

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:53

Bij manege gasselte kun je samen met een vriendin oid (die desnoods op manegepaard) een gps tocht doen door de bossen. Hierbij kun je zelf je tempo bepalen en je kan er samen met je paard overnachten.

Voor meer info: http://www.manege-gasselte.nl

aukje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:54

misschien kun je eens informeren bij Manege Dolfing in Vries wel geen groningen maar doen wel veel aan ritten.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:00

Oh dat van Gasselte klinkt ook tof! Thanks. Zal even de site checken.

Vries is nog te doen qua rijsafstand!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:01

Gasselte is echt mooi qua omgeving! Daar kun je echt uuuuuuuren zoet zijn in het bos.
Als je gaat, wil ik (mocht ik een paardje kunnen regelen) wel een stukje gidsen, ken het op m'n duimpje daar!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:02

Hoi,

Ook bij ons kan je terecht! Wij zijn nog bezig met opbouwen, maar een meerdaagse rit behoort zeker tot de mogelijkheden tegen de zomer. Zelf rijden we met Tinkers, maar met eigen paard ben je ook welkom! Een rustig, ervaren en stabiel type om de jouwe een goed voorbeeld te geven hebben we hier zeker.

Onze stal ligt gelijk aan de zandpaden, ritten van een half uur tot een hele dag zijn mogelijk. Genoeg ruimte en paden om ook een trektocht te maken die meerdere dagen duurt.

Helaas hebben we geen mogelijkheid om ook jouw onderdak te bieden, maar geen nood, onze buren hebben een herberg, en er zitten meerdere campings in de directe omgeving!

Je kan de site uit mijn onderschrift bekijken en contact opnemen voor meer informatie.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:05

Oh dat klinkt ook gaaf Caily! Ik zal even op de site kijken.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:13

Hoi hoi,

ik wil me graag aansluiten als het even mogelijk is.
Ik zou graag op pad gaan met iemand die goed de weg kent in het bos.
Een paardje huren hoeft niet, ik heb zelf 3 arabs die goed verkeersmak zijn.

Misschien een leuk idee om ook een meerdaagse rit te rijden met jullie,
maar waar overnachten de paarden dan...?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:16

Hierboven was al iemand bekend met het bos haha :))
Waar moet je vandaan komen als ik vragen mag? Ik namelijk gewoon uit de stad, dus moet wel een trailer huren etc.
Iemand die nog goedkoop trailers verhuurt?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:28

Uit de stad Groningen? Dan heb ik wel goedkoop adresje 5 km onder de stad die 2paards verhuurd.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 17:29

Ziet er leuk uit Caily! De site.
Oh echt? Ideaal! Ik stuur je een PB.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:11

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niet bekend ben in het bos daar, vandaar dat ik graag mee zou rijden met jullie :o .

Ik moet altijd met de trailer rijden om ergens te komen en gelukkig hebben we er zelf eentje.
Wij wonen in Duitsland net over de grens bij Bellingwolde.

Als er meer rustige ruiters welkom zijn houdt ik me aanbevolen, mijn paarden zijn erg ervaren
in het buiten rijden allemaal. :j

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:19

Ik ook niet! Oh dat is ideaal dat je een eigen trailer hebt. Dan kun je teminste ergens komen! Ik wil in het voorjaar waarschijnlijk de bossen in, maar meerdere mensen mogen natuurlijk mee! (Als hun paard bomproof is, aangezien die van mij kabouters ziet haha)

Dan zouden we gewoon een dag moeten afspreken als mensen dat leuk lijkt. Gasselte is voor mij wel te bereiken als ik mijn papsie even lief aankijk..

Piacente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:23

Hoi,
Misschien niet helemaal in Groningen, maar is landgoed De Dodshoorn in het Drentse Grolloo niet iets? Je kunt eventueel ook meegaan met buitenritten van de nabijgelegen manege. Mooie uitrij-omgeving en je hoeft de weg niet persé over. http://www.landgoeddedodshoorn.nl

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:28

Dat is ook nog wel te doen! Bedankt voor de tip :D. Zo zie je maar dat je in Groningen nog best mooi kan rijden!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:30

'Mijn' paard (ook een arabier) is ook bomproof en rustig, maar nog wel jong. Hij vind dingen wel eens spannend, maar gaat nooit aan de kletter en bokt/steigert ook niet :D

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:32

Die van mij wel (in de bak) :o Maar hij leert opzich wel snel. Spannende dingen blijven er altijd, zolang ze maar braaf blijven haha

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:33

Precies! En dat doet mijn bijrijdmonster ook wel :D
Moet alleen kijken of ik vervoer kan regelen, al is z'n eigenaresse vaak ook wel in voor een ritje :Y)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:36

Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik huur gewoon een trailer denk ik.. Meeste mensen willen hem niet uitlenen

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:41

jongeren trektocht op het Relaer is ook een aanrader! Toen ik mijn paard ong. 10 maand had ben ik hier geweest en m'n paard heeft er veel van geleerd! En de crosstraining en gezelligheid is een leuke bijzaak :D

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:42

ik zie nu net dat je volgens mij wat ouder bent haha, sorry

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:44

Die van mij is er gisteren ook keihard vandoor geknald en toen vette sliding voor het prikkeldraad, ging net goed. Heb haar bijna 2 jaar, en ze is nog nooit zo geschrokken (uiterwaarden vh Zuidlaardermeer --> windkracht 5, veel vogels, dus standje alert en toen bewoog er iets in het riet). Het kan altijd gebeuren, blijft een dier. Vooralsnog durf ik te zeggen dat ze bomproof is. Ze stond ook zo weer stil, keer op en neer gereden erlangs, dan is ze gewoon weer haar eigen rustige ik.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:44

rijmaaran is ook wel een leuk idee misschien. Hierbij zit een camping, en er is weide en stal voor de paarden. Heerlijk bos ook!
Ben vorig jaar zelf ook een weekje geweest! Heerlijk!

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 18:45

Haha ik ben 18, wil wel graag iets met leeftijdsgenoten. Crosstraining lijkt me ook heeeel gaaf! Ik heb een springer :) Is dat hier ook in de buurt?