Lui veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femsepems

Lui veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:09

Mijn hengst veulen van zes maanden is een onwijs lief beestje..

Maar hij is zo ontzettend lui!!

Zo kan ik werkelijk alles met hem doen wat ik wil. Opzicht heel handig, maar zal af en toe wel willen dat er wat meer pit in zal komen.

Voorbeeld:
- Samen met zijn mama trailer laden oefenen. Binnen tien minuten deed hij het alleen zonder begeleiding en zonder mama
- Vuurwerk? Hij kijkt er even naar maar blijft " relaxen "
- Afspenen? Hij gaf geen gil doen mama wegging.
- Fietsen? Voor het eerst gefietst met hem, geen stap verkeerd
- Strand? " Gaap " het water was beetje spannend, maar toen ik hem vroeg om te volgen stapte hij braaf door de zee heen.

Hij is medisch helemaal tip top in orde. Overigens als iedraaft en gallopeert doet ie dat wel in een mooi actief tempo.

Iemand tips om hem wat " actiever " te krijgen?

Borisje

Re: Lui veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:12

Nou, dat is toch juist fijn? :)) Jij wil een veulen wat overal bang voor is? Wees blij!

En verder zou ik hem lekker met rust laten en veulen laten zijn. ;)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:13

Waarom actiever? Hij doet alles braaf en netjes, en je zegt dat hij tijdens draven en galopperen een mooi actief tempo heeft. En t is nog maar een veulen, misschien dat hij in als jaarling wel wat pit krijgt :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:13

Je wilt niet dat hij actiever is, maar wat minder snel meewerkt. :D Althans, zoals je het hier omschrijft. Dit is gewoon zijn karakter lijkt mij.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:14

Mensen doen er alles voor om een bomproof paard te hebben en jij wilt dat er in die van jouw wat meer "actie" komt? Deze is toch nieuw voor mij "help, mijn paard is te braaf!" :D . Het is nog maar een veulen van zes maanden, lekker laten uitgroeien gewoon.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:14

Lui? Nuchter bedoel je! Koesteren dus, zulk gedrag.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:15

Lekker een tijdje in de opfok zetten! Waarschijnlijk ken je hem dan niet meer terug haha! Zijn coolheid zal hij houden maar wat meer hengst zal naar boven komen, hoeft niet kan wel :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:15

Ik denk dat ik het niet helemaal snap? Geef mij maar zo'n veulen! Is zo te lezen nergens bang voor en leert snel, wil je dat die bang is of zo? Hij is niet lui maar koel in zijn hoofd. Waarom vind je hem op basis van deze gebeurtenissen lui? Lui is een paard die niks wilt doen.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:16

Het is een onwijs lief beesje, niks lui. Gewoon bijzonder zul je bedoelen! Daar moet je blij mee zijn!! Xx

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:18

Ik snap wel wat je bedoelt het is nog een jonkie dus je verwacht dat hij nog wel eens gek gaat doen of iets heel spannend gaat vinden.
maar ja of hij is gewoon echt ontzetten nuchter wat natuurlijk erg fijn is.

of hij voelt zich toch niet helemaal goed.

femsepems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:35

Ik ben ook zeker blij met hem, begrijp mij niet verkeerd.

Maar ik had wel wat meer speelsheid en actie verwacht bij zo'n jong ding. Hij lijkt soms meer op een oude opa! Spelen doet hij niet, gekke bokkesprongen maken ook niet.

En hij doet alles wat ik wil, wat super handig is, maar had wel wat tegengas verwacht. Ik zal bij wijs van spreken hem zo op kunnen zadelen en wegrijden zonder dat ie gek op zal kijken..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:36

Ik snap echt niet wat je daar erg aan vind? Is toch hartstikke fijn? Hij krijg misschien nog wel hengstenstreken en zijn pubertijd komt er ook nog aan dus niet te vroeg juichen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:38

Ik zou inderdaad ook niet te vroeg juichen (hoewel jij blijkbaar helemaal niet juicht :D ) . Diertje is nog maar pas zes maanden op deze wereld, moet zelfs nog aan zijn pubertijd komen en is nog helemaal niet geïnteresseerd in de dames. Over twee jaar is hij misschien een draak en had je gewenst dat hij terug dat braaf veulentje was :D .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:39

Heeft hij wel een leeftijdsgenootje dan?
Spelen leren ze van stoeien met elkaar niet met mensen of moeders, zeker hengstveulens. Zonder maatje spelen ze niet en dat is een mentale doodklap ook zeer slecht voor de botontwikkeling.
Verder zou ik met zo'n koele kikker vooral niet te veel doen, dan heb je kans dat het omslaat naar brutaliteit als hij dadelijk een jaar is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:40

Heel fijnjuist dat je zo een braverd hebt.
Andere vraag? Staat ie wel met andere veulens of speelpaardenmaatjes??

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:46

Ha, ik was vroeger als kind ook heeeeeel lief }> :P

Lekker paard laten zijn tussen de anderen paarden.
Fijn dat hij nu de basisdingen kent; verder niet al te veel mee omtutten.

femsepems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:50

Hij staat in een kudde met zowel jonge, als oude paarden. Zitten hele speelse tussen, maar dan gaat 'ie met de oren in de nek de andere kant op om verder te eten 8)7 Hij is overigens altijd bij mijn tienjarige Quarter, daar lijkt hij het " easy going " gedrag van over te nemen

Ben wel op zoek naar een leeftijdsgenootje voor hem, misschien dat 'ie dan wat actie onderneemt.

Ik doe op dit moment eigenlijk niets met hem. Hij gaat soms mee de trailer in om naar de hei te gaan om te wandelen en voor de rest laat ik hem zijn gang gaan. De basis zit er in, dus de aankomende twee jaar mag 'ie nog luieren :z

Nogmaals, ik ben heel blij met hem! Heb alleen nog nooit zo'n rustig veulen meegemaakt, dus was benieuwd of dit wel goed is.

femsepems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 19:51

Hij staat in een kudde met zowel jonge, als oude paarden. Zitten hele speelse tussen, maar dan gaat 'ie met de oren in de nek de andere kant op om verder te eten 8)7 Hij is overigens altijd bij mijn tienjarige Quarter, daar lijkt hij het " easy going " gedrag van over te nemen

Ben wel op zoek naar een leeftijdsgenootje voor hem, misschien dat 'ie dan wat actie onderneemt.

Ik doe op dit moment eigenlijk niets met hem. Hij gaat soms mee de trailer in om naar de hei te gaan om te wandelen en voor de rest laat ik hem zijn gang gaan. De basis zit er in, dus de aankomende twee jaar mag 'ie nog luieren :z

Nogmaals, ik ben heel blij met hem! Heb alleen nog nooit zo'n rustig veulen meegemaakt, dus was benieuwd of dit wel goed is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:52

Is gewoon zijn karakter denk ik, denk niet dat er wat medisch mis is hoor. :)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:52

Ik hb er ook zo een hij is nu bijna 3 het is een wereldt paard hij keurt alls goed en is te braaf voor woorden, ben er juist blj mee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:55

Ik wil wel een beetje aanstelleritus jouw kant op sturen hoor! :j

Krijg je er direct een trolly-angst bij! :D

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:56

Ik dacht dat ik een bericht had achter gelaten maar zie hem nergens staan.
zo'n veulen moet je koesteren, in algemeen zijn deze paarden gemakkelijk met inrijden, maar eerlijk is eerijk wie wil nou niet zo veulen, ik krijg jaarlijks een aantal hengstveulens in handen,en ik vind het erg fijn als er een nuchter veulen erbij zit, daar kan je de groep ook beetje mee sturen.

Hectora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:58

haha, ik begrijp je helemaal
ik heb hier een 3 jaarse staan, ook echt bomproof
op zich is het wel handig en fijn, maar ik heb hem nog nooit eens zien spelen of gek doen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:58

Hij is stoer.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:05

Je zou eens naar zijn voer kunnen kijken, misschien komt hij iets te kort en is hij daarom zo rustig. Voer kan veel veranderen ook in slechte zin natuurlijk :)