Als veulen was t al een ongeloofelijk leuk beestje met een top karakter. Eigenwijs, nergens bang voor, maar super lief, vrolijk en doet geen vlieg kwaad. T gaat heel goed en hij luistert voor een jaarling heel goed. T is absoluut niet te merken dat ie hengst is, al was ie aan t begin wel smoorverliefd op mijn 25 jarige shet, maar hier is ie inmiddels helemaal over heen.
Maar nu komt t punt waarover ik in dilemma ben. Ga ik um laten ruinen of laat ik um hengst? Sommige mensen zeggen tegen me: Gelijk ruinen, anders word ie levensgevaarlijk! en andere mensen zeggen: Hou um hengst, kan prima en daar word ie veel mooier van.
Ik weet wel dat een ruin veel praktischer is, maar aan de andere kant vind ik hengsten gewoon veel meer uitstraling en pit hebben. Ze hebben net dat beetje extra waar ik zo van hou. Maar ik wil ook geen gevaarlijke of vervelende situaties. Nu heb ik um prima onder controle, maar zou dat veranderen als hij ouder word? Ik ben nou eenmaal iemand die best wel eigenwijs is en houd van een beetje strijd en moeite. Ik wil geen paard dat gevaarlijk is, maar ik wil ook weer geen paard dat zo mak als een lammetje is en nooit een beetje strijd leverd, dan is voor mij de spanning eraf. En voor mijn gevoel is een hengst veel 'echter'.
Wat zouden jullie doen? Ruinen of niet?