Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik moet zeggen, ik wil noooit anders meer!
Mi_Amore schreef:Het is vooral voor mijn gemoedsrust, ik weet namelijk nu niet of mijn paard zich wel comfortabel genoeg voelt.
Ze staat wel (vrij) stil, maar dat wil natuurlijk niet onmiddellijk zeggen dat ze zich dan ook veilig voelt.
Ibbel schreef:Mi_Amore schreef:Het is vooral voor mijn gemoedsrust, ik weet namelijk nu niet of mijn paard zich wel comfortabel genoeg voelt.
Ze staat wel (vrij) stil, maar dat wil natuurlijk niet onmiddellijk zeggen dat ze zich dan ook veilig voelt.
Hoe ga jij constateren op grond van een videobeeld of je paard zich wel of niet veilig/comfortabel voelt?
En vooral: wat denk je er aan te gaan doen als jij denkt dat zij zich niet veilig/comfortabel voelt? Stoppen? En dan?
Oftewel: gaat dit niet óf schijnveiligheid bij jou geven óf nodeloze onrust bij jou geven? Plus het al genoemde 'afgeleid zijn' wat de veiligheid niet te goede komt...
en dat afleiden valt wel mee! gewoon op de weg letten en af en toe een kijkje nemen, en als je wat gestammel hoort kijk je even en dan hoef je niet meteen ongerust te zijn
vooral als je al slechte ervaringen hebt kan het enorm geruststellend zijn om te zien dat er niks ernstigs is
Ibbel schreef:Mi_Amore schreef:Het is vooral voor mijn gemoedsrust, ik weet namelijk nu niet of mijn paard zich wel comfortabel genoeg voelt.
Hoe ga jij constateren op grond van een videobeeld of je paard zich wel of niet veilig/comfortabel voelt?
En vooral: wat denk je er aan te gaan doen als jij denkt dat zij zich niet veilig/comfortabel voelt? Stoppen? En dan?
Oftewel: gaat dit niet óf schijnveiligheid bij jou geven óf nodeloze onrust bij jou geven? Plus het al genoemde 'afgeleid zijn' wat de veiligheid niet te goede komt...
En zo kwam ik er dus ook achter dat mijn jonkie heel lollig te ver naar achter kan en dan met dr hoofd onder de stang gaat.