Horseware Rambo of Bucas smartex rain?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

resdiray

Horseware Rambo of Bucas smartex rain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:07

Hallo allemaal,

Mijn paard is toe aan een nieuwe deken.
Nu zoek ik een deken die onverwoestbaar is, ik hoor goede dingen over rambo en bucas.
Zit er nou ook nog verschil in? Andere pasvorm, kwaliteit, en zit er ook verschil in de verschillende types rambo en bucas of allemaal even sterk?enz enz.
Mn paard (en de andere paarden in de wei) zijn erg speels en trekken veel aan dekens, dus moet echt sterk zijn.
Had nu een Rhino, die heeft het 3 jaar volgehouden dus daarom Rambo misschien?
Had wel een perfecte pasvorm voor mijn paard.
Bucas zou dan de smartex rain big neck moeten worden neem ik aan want mn paard is wel breed gebouwd (tinker).

Ik hoor graag jullie ervaringen en informatie zodat ik de juiste keus kan maken. Het is tenslotte veel geld.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:08

Ik heb een bucas smartex! Je betaald er veel voor maar dan heb je ook iets! Supertevreden ermee!!
De smartex heeft een supersterke stof die door de meeste paarden niet stuk te krijgen is...

Oakland1990

Re: Horseware Rambo of Bucas smartex rain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:18

Ik heb beiden, merk geen verschil in kwaliteit. Mijn Horseware heeft geen bevestigingen voor bilriemen, wat wel een nadeel kan zijn. Pasvorm is bij beiden goed!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:59

Ik vind zelf rambo vaak fijner liggen dan bucas, losser/lichter, met minder kans op schuren, scheef hangen en drukplekken...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:17

Ik zweerde altijd bij de Bucas dekens, maar op mijn huidige paard ging zijn schoft helemaal open door deze dekens. (grote ruin, aardig breed en hoge schoft)

Ik heb nu de rambo en rhino wug, en die liggen 10x beter qua pasvorm en zijn schoft blijft heel.
Ik heb alle bucas dekens de deur uit gedaan.

Enige nadeel is dat de horseware dekens niet die mooie stay-dry voering hebben.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:44

Waarom niet weer n Rhino? Als die goed past...Ben er zelf ook gek op

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:47

Waarom geen Rhino? Als dat goed ligt zou ik het daar gewoon bij houden, tenzij dat je er om een andere reden niet tevreden over was? Voor mijn paard heb ik alleen maar Bucas waaronder 4 smartex dekens, ben er zelf dus wel tevreden over, maar als het niet goed past is het alsnog niks natuurlijk.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:50

Horseware heeft naar mijn mening een betere pasvorm als Bucas, maar heb toch het idee dat Bucas iets steviger is. En bij Horseware vind ik het werken met de duoliners ook wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:57

Ik heb zowel een Bucas smartex rain(big neck),als een rhino lite wug(dus half halsje).
Beide vind ik fijn.
Mijn pony heeft een vrij brede boeg,vandaar de big neck maar eerlijk:die is best erg big!
Misschien had ik het met een gewone bucas ook gered.

Voordeel van de bucas vind ik de fleece voering waardoor hij nét iets warmer is.

Ik heb verder geen dikkere dekens,mijn pony krijgt ze puur om voor de regen(spieren).

Qua stof en waterdichtheid heb ik nog geen verschil gemerkt.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 15:05

Bedankt voor alle reacties,

De rhino heeft het bijna 3 jaar volgehouden maar ik zoek een deken die langer mee kan. Daarom een rambo of bucas omdat die sterken zouden moeten zijn.
Dan kan ik denk ik beter voor de rambo gaan aangezien die dezelfde pasvorm zou moeten hebben als een rhino. Heel erg bedankt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:51

Als je een Rhino Wug hebt gehad is (kan zijn) er wel iets verschil t.a.v. een andere Horseware deken.
Grootste verschil is dat de HW dekens geheel glad gevoerd zijn aan de binnenzijde en dat de Bucas staydry voering er in heeft zitten (fleece).

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:24

Bedankt Josie.
Ik had een gewone Rhino en geen wug ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:29

Mijn ruin heeft een bucas smartex rain en die gaat al ontzettend lang mee. Zal me niks verbazen als hij die deken al 10 jaar heeft. Hij is dan wel erg braaf in de wei :o Helaas ben ik niet zo te spreken over de pasvorm. Op het lijf ligt 'ie heerlijk, maar op de schouders en de schoft vind ik hem toch net wat te strak, in combinatie met een redelijk 'scherpe' rand. Maar, bedenk wel dat dit dus een ontzettend oude deken is en ze onderhand al nieuwe modellen hebben. Mijn merrie heeft de zomerexceemdeken van Horseware en hier ben ik echt heel erg over te spreken; de hele zomer bijna 24/7 op gehad en geen enkel vervelend plekje of schuurplekjes te zien, en na aardig wat ruige schuurbeurten aan het hek ziet die er nog steeds als nieuw uit! +:)+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:09

De pasvorm van de bucas is juist voor mijn merrie perfect, in tegenstelling tot de Horseware waar ze altijd problemen mee had. Zo veel paarden, zo veel maten :)

Maar als het huidige type deken goed ligt dan zou ik daar zeker bij blijven. De Rambo schijnt iets robuster te zijn dan de Rhino, maar 3 jaar in een speelse groep en niet kapot is best een goed teken ;)

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:16

Ik heb een Bucas gehad maar het nadeel vond ik de fleece-achtige binnenvoering. Zeker als ze verharen blijven alle haren eraan plakken.
Nu heb ik een Rambo Optimo en een Original en werk ik met onderdekens. Echt ideaal! De dekens zijn oersterk (er wordt behoorlijk aan getrokken door zijn weidegenoten).
En de pasvorm is super, de dekens verschuiven geen millimeter.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:21

Ik heb beide dekens Rambo Wug en bucas smartex rain.
Pasvorm van Rambo is op mijn paard veel beter maar bucas heeft idd een fijnere voering

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:26

Mijn beide paarden hebben Bucas. Ik heb juist met Rambo de ervaring dat ze schuren, met Bucas heb ik dit nog nooit gehad.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:24

Mijn Rhino krijgt kleine gaatje door het spelen, maar ze rafelen niet uit. Mijn Bucas begint te slijten aan de stiksels van de borstsluiting. Na amper 2 winters te gebruiken is dat wel jammer. (ouder model)

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 14:52

Bedankt allemaal. Ik heb de rambo inmiddels besteld bij de dunsborg ruitershop. Nu afwachten tot hij binnenkomt en kijken hoe hij gaat bevallen.