Opleiding in de paarden, maar welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarshaAldo

Opleiding in de paarden, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:27

Hallo Bokkers :D

Ik heb een vraag, ik zou graag op basisniveau les willen geven. Niet op een manege ofzo.
Mijn paarden staan op een ' eigen bedrijfje' waar we alles met elkaar doen. De eigenaar word 63 en zoekt een vervanger. Ik zou het graag willen overnemen maar welke opleiding/cursus zou ik moeten voldoen op mensen te kunnen lesgeven?

* wij werken op een natuurlijke vorm van paardrijden.

www.paardenmarke.nl

Tips zijn welkom ! *\o/*

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:51

De freestyle academy van Emiel Voest kan ik je aanraden. Alles gebeurd op respectvolle wijze met paarden op freestyle gebied maar ook dressuurmatig lesgeven komt veel aan bod. Ik heb zelf de opleiding gedaan en ben er super tevreden over.

Sodeletuut

Re: Opleiding in de paarden, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:52

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:46

Als jij daadwerkelijk die toko zou willen overnemen en voortzetten, zoek dan ook even uit welke juridische gevolgen dat heeft in relatie tot die cursussen. Bedrijfsmatig bezig zijn kan betekenen dat je bedrijfsverzekeraar specifieke (aantoonbare) eisen kan stellen aan je basiskennis.
Een voorbeeld hiervan is de ORUN-opleiding die door sommige verzekeraars geëist schijnt te worden.

Het lijkt me nuttig dat de cursus die je volgt zinvol EN erkend is voor je bedrijf en de juridische (aansprakelijkheids) aspecten die daarbij horen.

MarshaAldo

Re: Opleiding in de paarden, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:50

welke ' fase' niveau zou ik dan moeten voldoen? Is 1 genoeg of moet ik ook niveau 2 hebben om dit doel te kunnen bereiken?