Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maartje1990 schreef:Ja, wandelaars mogen ook gewoon op de ruiterpaden komen![]()
En paarden maken de wandelpaden kapot etc. daarom mogen ze niet overal komen, andersom niet.

Wat doe je dan op het ruiterpad???? Ik wil best uitkijken, maar vind wel dat het risico in zo'n geval voor de hondeneigenaar is...
Marije_jiplover schreef:Kennelijk heeft men hier nog nooit van de ruiteretiquette gehoord. Overige ruiters en wandelaars passeert men in stap!
Ik ben op de hei, Balloërveld, eens bijna onder de voet gereden door een groep van 10 ruiters, die ons absoluut wel gezien hadden.
In natuurgebieden zijn ruiterpaden zelden exclusief voor ruiters. Op het bovengenoemde pad ook niet, sterker nog, het maakt deel uit van de wandelroute die wij volgden.
De groep ruiters stormde zo ongeveer over ons heen, op een open heideveld waarbij ze ons van verre hadden moeten zien (wij zagen hen ook al een tijd rijden). Vlak voor ze ons tegenkwamen gingen ze echter van een rustige draf over in volle galop. Mijn vriend, niet gewend aan paarden, anders dan mijn haflinger, vond het aardig imponerend.
Zulke dingen kunnen gewoon echt niet, je moet rekening houden met elkaar. Wij liepen expres achter elkaar om de ruiters te laten passeren, maar dan verwacht ik van hem dat de ruiters gewoon in stap passeren, ipv volle galop.
Marije_jiplover schreef:Dus omdat anderen het fout doen hoef je zelf ook niet aan de regels te voldoen?