kapote rijbroek en nog niet aan gehad slechte sevice

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

kapote rijbroek en nog niet aan gehad slechte sevice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:10

Ik heb vrijdag een dure rijbroek gekocht om precies tezijn 170€ nu kwam ik thuis is het stiksel van de broek/leer los.
NU moet ik terug met de broek(is niet in de buurt)of ik moet hem opsturen,op eigen kosten.
Als ik heb terug breng krijg ik niet mijn geld terug hij moet eerst beoordeeld worden op het hoofdkantoor.
Ik vind dat slechte service,wat vinden jullie
Ik zou zeggen of een nieuwe broek en is die er niet geld terug. :(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:13

HAR --> TAO

_Alarm_wlkp

Re: kapote rijbroek en nog niet aan gehad slechte sevice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:14

Nou, beter opletten voor je het meeneemt?
Ik kijk altijd eerst alles volledig na voor dat ik het mee naar de kassa neem :)
Voor de rest zou ik toch eventjes teruggaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:17

Ik heb hetzelfde gehad en ik vermoed bij hetzelfde bedrijf. Tja het was wel even gedoe om erheen te gaan maar verder was de service prima en kreeg ik keurig dezelfde rijbroek mee. Dat is nou eenmaal het risico van kopen bij een filiaal wat niet in je buurt ligt. Dat gold voor mij precies hetzelfde ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:01

Is geen slechte service, zo zit het met garantie. Anders zit de winkel er voor die 170 euro in. Die moet de broek namelijk zien vergoedt te krijgen bij de leverancier/fabrikant.
Zie ook http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie. Verkoper voldoet gewoon zijn plicht.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:06

Neonlight schreef:
Is geen slechte service, zo zit het met garantie. Anders zit de winkel er voor die 170 euro in. Die moet de broek namelijk zien vergoedt te krijgen bij de leverancier/fabrikant.
Zie ook http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie. Verkoper voldoet gewoon zijn plicht.

Toch vind ik dit een beetje krom. Je koopt bij de winkel en niet bij de fabriek. Hoe de winkelier z'n geld terug krijgt van de fabriek is hun probleem, daar heb je als klant toch niets mee te maken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:10

Niks kroms aan, de leverancier/fabrikant moet deugdelijke spullen leveren. Daar moet het dus opgelost worden. Dan is het niet vreemd dat het niet deugdelijke product ook daar naar toe wordt opgestuurd en dat die het op moeten lossen.

Lees de link maar die ik plaatste, daar staan je rechten als concument in.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:34

Volgens mij klopt het niet wat jij zegt en dat staat ook omschreven in de link. De verkoper is verplicht om het probleem op te lossen.

"De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u."

Wat dus betekend dat de verkoper de fabrikant kan vragen om het probleem rechtstreeks met de consument op te lossen, niet dat de fabrikant en de winkelier eerst eens gaan kijken of de winkelier z'n geld van de fabriek terug krijgt en dat daar dan van af hangt of de consument z'n geld terug krijgt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:36

Beter kijken voor je iets koopt :Y)
Ik had ook laarzen waarvan het stiksel los zat. Ik kwam bij de kassa en ik zei; wat gaan we hier nou mee doen? Toen stelden ze korting voor, prima oplossing want ik kon het zelf wel even fiksen :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:35

Klopt toch wel SaskiaKa, verkoper gaat in dit geval ook terug en stuurt TS helemaal niet zelf terug naar de fabrikant.
Deze wet is er om de verkoper en de klant te beschermen tegen ondeugdelijke producten. En wanneer de verkoper zich er niet aan houdt, loopt die ook kans om buiten de garantie te vallen. Dat is wat ik bedoel met dat de winkel er anders met 170 euro in zit.
Net als jij je aan de regels moet houden om aan de garantie te voldoen moet de winkel (verkoper) dat ook doen. Die is ook klant!

Zelf heb ik dit ook meerdere keren helaas ook meegemaakt, bijvoorbeeld met een Pikeur bloes (om in de paardensportartikelen te blijven), die is naar Duitsland gestuurd voordat ik mijn geld terug kreeg. Balen, want je wilt zoiets ook gebruiken, maar zo is het wettelijk nu eenmaal.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:22

gisteren ben ik terug gegaan naar de winkel om tekijken voor een andere rijbroek
Wat schept mijn verbazing hangt gewoon die kapotte broek weer in de winkel -:(-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:33

Lekkere winkel.... heb je er niks van gezegd?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:57

nee heb niets gezegd was zo verbaasd thuis heb ik wel een email naar de klantenservice gedaan.