Na jaren plezier met Idle moest ze weg omdat ik in een andere stad ging studeren en vaak naar huis moest voor Idle vond ik het niet eerlijk voor haar en heb ik haar verkocht. Idle Dice was een sterk paardje, daarom durf ik wel te zeggen dat ze nog leeft. Ze was bijna 20 jaar toen ik haar verkocht maar we maakten nog hele dagtochten en reden nog wedstrijden. De meiden die haar van mij hebben gekocht hebben haar vooral recreatief gereden, helaas dulden de andere paarden van deze meiden Idle niet in de kudde. Ze werd geschopt en gebeten, daarom hebben deze meiden besloten haar te verkopen.
Ik heb kort een berichtje gehad dat ze haar hadden verkocht en dat ze bij mensen was, die dochters hadden en die recreatief met haar reden. Ik heb gelijk gereageerd dat ik graag de gegevens van deze mensen wilde hebben maar die heb ik nooit gehad.
Over Idle:
Idle is een paardje met een gebruiksaanwijzing, ze haat de trailer uit de grond van haar hart. Dat kunnen al haar voorgaande eigenaars bevestigen. Hoewel het, als je het elke week even met haar oefende, wel steeds beter ging. Daarnaast gaat ze rondjes draaien op stal als alle andere paarden weg zijn, zo heeft ze zich bij mij een paar keer flink kreupel gedraaid. Ook gaat ze langs het hek rennen als de andere paarden binnen zijn, dat kan ze zo een paar dagen volhouden. Ze zou zichzelf zo dood kunnen rennen. Ze moet dus eigenlijk altijd bij andere paarden in de buurt zijn. Alleen met rijden is dit geen probleem, dan is ze heel relaxed.
Idle is een ster in dressuur maar ze had ook wel lol in springen, ik heb veel lage hindernisjes met haar gesprongen. Buiten rijden vind ze fantastisch, hoewel ze zich ook enorm kan aanstellen. Drie tractors die langs rijden is geen probleem maar een snoeppapiertje op de weg durft ze met geen mogelijkheid langs.
Ik hoop echt dat er mensen zijn die in dit verhaal hun paardje herkennen. Ik ben gewoon heel benieuwd hoe het met haar is want het is zo'n bijzonder beestje.