ik heb dus sinds oktober een eigen pony veulen
nou wou ik graag weten, hoe ik het beste een goede band met haar kan opbouwen?
dat ze me vertrouwd enzo. nu en/of later
en wat voor dingen ik beter niet kan doen.
alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en was ook niet van plan idd om dingen toe te laten. MarcR schreef:Verdiep je in de denk- en leefwereld van paarden, hoe ze communiceren, hoe hun kudde systeem in elkaar zit, enz.
Gebruik deze kennis dan elke seconde dat je bij je pony bent en zo zal ze jou erkennen als haar leider en krijgen jullie een rustige, stabiele relatie.
Je kan alvast proberen haar een beetje bomproof te maken door buiten te wandelen, enge dingetjes in een bak zetten en bijvoorbeeld over een zeil lopen of zo. Verder veel borstelen en knuffelen natuurlijk. Veel snoepjes geven zou ik niet doen, af en toe mag het natuurlijk maar als je veel koekjes geeft kan ze gaan happen dus zorg er ook voor dat ze een hele enthousiaste 'goedzooo!' ook leuk vind als beloning. Als je de kans hebt ook laten kennis maken met andere paarden/pony's zodat ze daar ook aan gewend raakt. Oefenen met de trailer kan ook, dan is ze ook gelijk trailermak.
naomi_g1998 schreef:Lekker veel samen doen!Je kan alvast proberen haar een beetje bomproof te maken door buiten te wandelen, enge dingetjes in een bak zetten en bijvoorbeeld over een zeil lopen of zo. Verder veel borstelen en knuffelen natuurlijk. Veel snoepjes geven zou ik niet doen, af en toe mag het natuurlijk maar als je veel koekjes geeft kan ze gaan happen dus zorg er ook voor dat ze een hele enthousiaste 'goedzooo!' ook leuk vind als beloning. Als je de kans hebt ook laten kennis maken met andere paarden/pony's zodat ze daar ook aan gewend raakt. Oefenen met de trailer kan ook, dan is ze ook gelijk trailermak.
Valuna schreef:MarcR schreef:Verdiep je in de denk- en leefwereld van paarden, hoe ze communiceren, hoe hun kudde systeem in elkaar zit, enz.
Gebruik deze kennis dan elke seconde dat je bij je pony bent en zo zal ze jou erkennen als haar leider en krijgen jullie een rustige, stabiele relatie.
oke bedankt zal ik zeker doen, heb je misschien dan ook boeken of sites die het goed omschrijven??
SaraViavia schreef:Pony's worden niet dik van soms een snoepje als beloning maar oké.
Als onze veulens braaf zijn, belonen we ze altijd. Als ze iets niet goed doen moeten ze het ook duidelijk merken, maar onze veulens zijn er in elk geval allemaal heel leuk van geworden!