Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:46

Ik heb al meerdere forums hier gevonden maar heb zelf nog steeds geen outdoorlaars kunnen vinden. Ik heb schoenmaat 40 en kuitmaat 33, eigenlijk geen kuit dus. Ze moeten ook heel smal bij de enkels zijn.

Is er iemand die een laars weet die ik zou passen??

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:11

Heb je al eens gekeken voor de Horka Bloomsbury?
Misschien dat die alsnog los om je kuit zit, maar waarschijnlijk al een stuk beter passend dan de anderen. Ik heb wel iets grotere kuiten dan jij, maar ik krijg ze nét aan.

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:20

De kuitmaat van de bloomsburry is in maat 40 ook nog 37 en hou ik dus nog 4 cm over.. dan is hij bij de enkel waarschijnlijk ook nog te breed:(

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:26

Ik lees mee :D
Zelfde probleem!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:31

Op maat laten maken? kan evt. bij lipica. of misschien dat het op andere plekken ook op maat gemaakt kan worden, dat weet ik niet bij lipica is in ieder geval heel veel mogelijk ook kwa kleuren enz.
Anders zou ik het niet weten want 33 is echt een smal kuitje.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:34

Ok! Helaas :)

Succes iig!

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:36

Heb zelf ook aan lipica zitten denken maar vind 200 euro best prijzig.. als ik niks kan vinden ga ik daar eens kijken maar hoop een goedkopere optie te vinden;)

Yallie

Berichten: 575
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:37


Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:39

Ik heb bruin suede laarzen van frans merk, met schapenvacht vulling en grove profiel zool. Zal ze vanavond uit de kast halen wat voor merk t is?

ze zijn erg small

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:40

Ben benieuwd arjan1983!

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 18:42

Xxxjanna, de kuitmaat van die laars is 40, veelste breed dus:(

Yallie

Berichten: 575
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:04

Kingstono schreef:
Xxxjanna, de kuitmaat van die laars is 40, veelste breed dus:(

40? Lijkt me vrij sterk.. vriendin van mij heeft kuitmaat 34 en past die perfect. Waar vind je dat dat maat 40 is?

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:10

Ik heb kuitmaat 34 ennschoenmaat 36/37
De epplejeck heeft voor mij vaak goed passende laarzen. Heb net Janouk gekocht en ze zitten heel fijn!

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:13

_Gerdien_ schreef:
Ik heb kuitmaat 34 ennschoenmaat 36/37
De epplejeck heeft voor mij vaak goed passende laarzen. Heb net Janouk gekocht en ze zitten heel fijn!

De maat scheelt heel veel qua kuit..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:20

Kingstono schreef:
Ik heb al meerdere forums hier gevonden maar heb zelf nog steeds geen outdoorlaars kunnen vinden. Ik heb schoenmaat 40 en kuitmaat 33, eigenlijk geen kuit dus. Ze moeten ook heel smal bij de enkels zijn.

Is er iemand die een laars weet die ik zou passen??


Ik heb exact dezelfde maten, dus ik lees ook even mee.

@ de rest:
De voetmaat maakt ook uit, he? Als je een kleine voetmaat hebt, is de kuit automatisch smaller.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:20

xxxjanna schreef:
Kingstono schreef:
Xxxjanna, de kuitmaat van die laars is 40, veelste breed dus:(

40? Lijkt me vrij sterk.. vriendin van mij heeft kuitmaat 34 en past die perfect. Waar vind je dat dat maat 40 is?


In de matentabel, ik heb de janouk in maat 40 en de kuitonvang is volgens mij gewoon normaal en niet smal er zit wel wat elastiek in waardoor ik me voor kan stellen dat iets groter of kleiner ook nog wel wil maar 33 is wel erg weinig.

Ariat heeft toch verschillende modellen waarbij je de schacht een beetje kan verstellen is dat niet wat?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:21

Ik heb ook kuitmaat 33 en schoenmaat 39. Ik heb gewoon de kortere Mondoni outdoorlaars van Divoza. Natuurlijk sluit die niet aan, maar dat vind ik bij zo'n korter laarsje ook niet raar staan. Van rijlaars heb ik de Cavallo Junior trouwens, tienerlaars met kuitmaat 33 en die zit perfect!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:22

DatBenIkNou schreef:
Ik heb ook kuitmaat 33 en schoenmaat 39. Ik heb gewoon de kortere Mondoni outdoorlaars van Divoza. Natuurlijk sluit die niet aan, maar dat vind ik bij zo'n korter laarsje ook niet raar staan. Van rijlaars heb ik de Cavallo Junior trouwens, tienerlaars met kuitmaat 33 en die zit perfect!



Haha, die heb ik ook! Vind ze wel lelijk, want het valt ontzettend op hoe groot je voet is vergeleken met je kuit,
maar je kunt je paard wel heel goed voelen!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:25

Ik snap wat je bedoeld, de overgang is inderdaad scherp gesneden van voet naar kuit. Maar echt lelijk vind ik het niet, maar ik heb de 38/39., Zitten wel heel fijn!

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:33

rindin schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik heb ook kuitmaat 33 en schoenmaat 39. Ik heb gewoon de kortere Mondoni outdoorlaars van Divoza. Natuurlijk sluit die niet aan, maar dat vind ik bij zo'n korter laarsje ook niet raar staan. Van rijlaars heb ik de Cavallo Junior trouwens, tienerlaars met kuitmaat 33 en die zit perfect!



Haha, die heb ik ook! Vind ze wel lelijk, want het valt ontzettend op hoe groot je voet is vergeleken met je kuit,
maar je kunt je paard wel heel goed voelen!


Heb ze eens bekeken en vind ze ook niet echt mooi nee.. maar ik vind het vervelender dat ze kort zijn want mijn kuit doet dan zeer onder het zweetblad. Voor gewone rijlaarzen heb ik deniro rijlaarzen, kuitmaat xxs en die vind ik echt geweldig maar mijn tenen vriezen er dan toch echt af van de winter..

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:42

Die van mij zijn ook wat te kort, ik heb kuitlengte 51. Maar ze zitten heerlijk, en ik gebruik ze alleen voor het trainen. Voor de wedstrijden heb ik Petries, die zijn gewoon op maat...

Maar idd, bevroren tenen heb ik ook...

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:55

DatBenIkNou schreef:
Ik heb ook kuitmaat 33 en schoenmaat 39. Ik heb gewoon de kortere Mondoni outdoorlaars van Divoza. Natuurlijk sluit die niet aan, maar dat vind ik bij zo'n korter laarsje ook niet raar staan. Van rijlaars heb ik de Cavallo Junior trouwens, tienerlaars met kuitmaat 33 en die zit perfect!



[/quote]Heb ze eens bekeken en vind ze ook niet echt mooi nee.. maar ik vind het vervelender dat ze kort zijn want mijn kuit doet dan zeer onder het zweetblad. Voor gewone rijlaarzen heb ik deniro rijlaarzen, kuitmaat xxs en die vind ik echt geweldig maar mijn tenen vriezen er dan toch echt af van de winter..[/quote]


Outdoorlaars is ook niet gemaakt om mee te rijden?? Ik denk dat je dan een thermorijlaars bedoeld?

Kingstono
Berichten: 17
Geregistreerd: 07-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:03

DatBenIkNou schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik heb ook kuitmaat 33 en schoenmaat 39. Ik heb gewoon de kortere Mondoni outdoorlaars van Divoza. Natuurlijk sluit die niet aan, maar dat vind ik bij zo'n korter laarsje ook niet raar staan. Van rijlaars heb ik de Cavallo Junior trouwens, tienerlaars met kuitmaat 33 en die zit perfect!



Heb ze eens bekeken en vind ze ook niet echt mooi nee.. maar ik vind het vervelender dat ze kort zijn want mijn kuit doet dan zeer onder het zweetblad. Voor gewone rijlaarzen heb ik deniro rijlaarzen, kuitmaat xxs en die vind ik echt geweldig maar mijn tenen vriezen er dan toch echt af van de winter..[/quote]


Outdoorlaars is ook niet gemaakt om mee te rijden?? Ik denk dat je dan een thermorijlaars bedoeld?[/quote]

Zoek echt een outdoorlaars waar ik vanalles mee kan, rijden heeft hier zeker de laagste prioriteit maar wil wel graag een hoge, ook vanwege de warmte

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:26

Oeeh same problem!

xxxhildexxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help!! Outdoorlaarzen voor zeer smalle kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:12

http://www.ruitersportsissi.nl/internet ... 27f5lmuun3

deze heb ik en ik heb kuitmaat 35 ongeveer. schoenmaat 40.
ze zitten bij mij wel aangesloten bij mn kuit maar niet helemaal bij mn enkel.
ik ben er echt heeel blij mee, heerlijk warm (hoog) en kan er ook wel mee rijden (niet ideaal maar het gaat)