Onlangs heb ik mijn eigen paard verkocht en ben vanuit Gelderland naar Enschede verhuisd. Daar rijd ik nu een haflinger merrie van een zorgboerderij bij. Graag wil ik met haar buitenritten gaan maken. Haar conditie is nog slecht, dus alleen kleine rondjes zijn nog maar mogelijk. Maar ik ben hier nog helemaal niet bekend, ken de fijne plekken om te rijden, het bos en de ruiterpaden nog niet goed. Daarnaast kan ik geen overzicht met ruiterpaden in de buurt vinden op internet.
Weten jullie waar ik fijn zou kunnen rijden? Of waar ik ruiterroute kaarten van Enschede - Noord en omgeving kan vinden? Of is er iemand die met mij samen buiten zou willen rijden?
Mmm dat is wel erg jammer zeg.. Volgens mij is het lonnekermeer nog een klein eindje rijden. De paarden staan richting het 'vliegveld' van Enschede, vlakbij de Weerseloseweg. Sta jij daar ook ergens in de buurt?
Ik heb hetzelfde probleem hier, bos is half uur rijden te paard. woon op half uurtje afstand van jou. Kunt hier nog wel eindje weg rijden maar na 3 keer is dat niks meer aan. Maar je mag altijd een keer deze kant op komen voor een ritje, wie weet kunnen we dan van de zomer eens naar het bos.
Ik woon in de buurt, maar mijn paard staat in de buurt van Rossum. Aan de weerseloseweg zit je nog helemaal niet verkeerd, veel bossen, zandpaden, maar weinig tot geen ruiterpaden helaas.
Puck94
Geplaatst: 21-11-13 14:36
In zuid kan je wel mooi buiten rijden! Of je moet richting Buurse gaan ofzo
Achterom
Geplaatst: 21-11-13 15:19
Puck94 schreef:
In zuid kan je wel mooi buiten rijden! Of je moet richting Buurse gaan ofzo
Weet ik eigenlijk niet, ik reed altijd gewoon in de bossen bij zuid haha. Doen wel meer mensen
Ikas
Geplaatst: 03-01-14 13:57
Aan de westkant van de weerseloseweg en de vliegveldstraat zijn wat bossen met mooie zandepaden. Het is geen heel groot terrein maar je kunt je er zeker 1,5 uur rondrijden. Ook zit er een leuk meertje