Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kusjekusje
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-04-13
Woonplaats: Zeist

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:44

je moet hem inderdaad opzeggen, heb ik niet gedaan en wij hebben nu een incasso bureau voor de openstaande rekening op ons dak zitten -,-

Alida67
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-09-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:55

Tsja, en dat incassobureau is zo onbeschoft, echt niet normaal. Een grote mond dat je krijgt. Niets nakomen en jou behandelen als een misdadiger. 15 euro faktuur, inclusief alle kosten betaal je 60 euro. SCHANDALIG.
Mijn verhuizing was niet doorgekomen, foutje, jammer dan.

Geen visitekaartje voor de fnrs, ik ga hem ook opzeggen. Ik ben er helemaal klaar mee.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 21:49

En de incasso kosten niet betalen, alleen de originele factuur. Ze mogen helemaal niet zoveel kosten rekenen. Als het voor de rechter komt win jij.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:54

Ik had precies hetzelfde wat betreft FNRS en incassobureaus. Hun administratie niet op orde, en geen normaal mens die er iets aan kan doen. Heeft heel lang geduurd en heb nog steeds een naar gevoel bij de FNRS.

Dus ja, let op als je opzegt, bel er nog even achteraan of het goed doorgekomen is, dat soort dingen.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:03

Had ik ook! Had tijdje terug wat gepost dat het zo'n drama was om t door te geven dat ik dat ding niet meer wilde. Ik dacht dat ik hem had opgezegd totdat ik een mail kreeg dat ik die week erop een incassobureau aan de deur zou krijgen, was dus niet opgezegd en was vergeten een adreswijziging door te geven ( want heb wel nog een ruiterbewijs en een menbewijs ). Ik was witheet en heb gelijk opgebeld. Uiteindelijk moest ik 15,00 euro betalen en dan was mn paspoort eindelijk opgezegd volgens hen. Ik wou nog in discussie gaan dat ik het belachelijk vond dat ik 15 euro moest betalen voor iets wat ik niet gebruik, maar was helemaal klaar met de fnrs.

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:12

Ik begrijp het nooit zo goed. Ik krijg ook al jaren facturen voor het ruiterpaspoort, maar achterop die factuur staat o.a.: 'na opzegging van het ruiterpaspoort vervalt tevens het lidmaatschap van de KNHS'. Is dit dan een probleem wanneer ik KNHS-wedstrijden rijd?

Alida67
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-09-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:38

Nou wees blij har166, dat je maar 15 euro hoefde te betalen, ik moest 60 euro betalen.
Op zich belachelijk, aangezien het factuurbedrag maar 15 euro is, de verhouding is nogal zoek.
Maar waar ik mij het meest aan gestoord heb, is dat je niet vriendelijk behandeld wordt, maar zeer onbeschoft. Waarom heeft een incassobedrijf het recht om zo vijandig te zijn. Het is een fout om mijn nieuwe adres niet door te geven. Maar waar hebben we het over. Mijn 06 nummer was wel bekend, 1 telefoontje van de fnrs, en het probleeem had zich nooit voorgedaan. Maar dat is blijkbaar te veel moeite.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:12

Nou idd! Ik was ook verbaasd dat ik een email ontving met de info dat er een incassobureau langs zo komen. Ik dacht WHY stuur je dan geen email met een eerste aanmaning?????

Alida67
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-09-11

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:36

Haha, ja inderdaad, misschien in het kader van klantonvriendelijkheid.

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Ruiterpaspoort, heb ik er nog wat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:26

Ik ben ook gestopt bij de fnrs manege waar ik reed. Ik zit er ook mee wat ik ermee moet.

Denk niet verder nog iets via de fnrs te doen, maar denk eigenlijk dat ik het niet kan opgeven omdat ik ook een ruiterbewijs heb.

Nouja, zal in ieder geval goed oppassen voor de kosten!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:56

Een ruiterbewijs staat los van je paspoort, een fnrs paspoort is vooral bedoelt om je vorderingen op f-niveau bij te houden ( en van de fnrs om geld binnen te krijgen XD )

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:15

har166 schreef:
Een ruiterbewijs staat los van je paspoort, een fnrs paspoort is vooral bedoelt om je vorderingen op f-niveau bij te houden ( en van de fnrs om geld binnen te krijgen XD )


Okee! Dankjewel! :j