Ruiter kleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 19:34

Ik rijd zelf altijd gewoon in een jogging broek, korte rijlaarzen en natuurlijk een cap.

Sinds kort rij ik pas weer intensief en heb echt geen geld voor chaps, rijbroek en overige....
Ik vind het zelf geen probleem (op 2 grote blauwe plekken op mijn enkels na)

Maar hoe denken jullie hierover??

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:36

Ik vind het eigen verantwoording. Ik rijd meestal wel met laarzen maar af en toe ook met stalschoenen, als het warm is. Rijbroek rijd ik wel altijd mee omdat ik me niet kan voorstellen dat iets anders nou echt fijn zit, maar als jij het fijn vind is dat goed toch? Op manege's zal het alleen lang niet altijd toegelaten worden, maar als je daar niet rijdt of ergens rijdt waar het wel mag lijkt het me geen probleem.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:39

Joggingbroek gaat plooien en dan rij ik mezelf echt open! Blauwe enkels vind ik ook niet fijn. Dus geef mij maar een mooie rijbroek en een paar fijne leren laarzen waar je geen zweetvoeten in krijgt.
Tweedehands kan je leuke koopjes doen hoor, hoeft echt geen berg te kosten.
Voor tennis heb je een racket nodig, voor hardlopen een paar goede schoenen en voor paardrijden prettig zittende kleding!

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 21:27

Wat ik draag zit super lekker, ik heb korte laarsjes voor de grip op mijn beugels en natuurlijk een cap....
Chaps zou wel een goed idee zijn..

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:46

je hebt geen geld voor een rijbroek, maar wel voor een joggingbroek?
En blauwe plekken lijkt mij ook niet echt fijn. En wat voor laarzen heb je precies?
Maar als je de aanbiedingen wat in de gaten houdt kun je niet al te duur een rijbroek en chaps vinden
http://www.ej.nl/products/10000247/4000 ... +ACCA+LEER

http://www.decathlon.nl/broek-schooling ... 41242.html

http://www.decathlon.nl/minichaps-300-p ... 11221.html

http://www.ej.nl/products/10000071/6300 ... RATO+LOMEI

Trouwens Sinterklaas en Kerst komen er weer aan, wellicht een aardig kado om te vragen?

Anoniem

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:48

Ik zou even bij www.dokihorse.nl kijken als ik jou was. Heb je voor weinig geld een kwalitatief goede startersset. Je zult zien dat het zoooo veel lekkerder rijdt.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:13


Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 19:06

@Marie111: Die jogging broek had ik nog liggen ;)
Anders zou het inderdaad een beetje vreemd zijn...

Maar ik ga eens kijken, ben benieuwd!

Anoniem

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:02

O sorry, en bedankt voor de goede link Marie!

MNHL
Berichten: 33
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:44

Miss tweedehands?

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:11

Durf ik niet meer aan!
1. maat 42 wat viel als een 34.
en de tweede keer maat 44 wat viel als een kleine 36.

Heb normaal 38/40 ... maar die site is wel top!!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:14

Ik heb een hele tijd in een gewone spijkerbroek gereden met (wandel)schoenen. Ging prima en zou het zo weer doen is lekker makkelijk.
Joggingbroek lijkt mij niet zo comfortabel.

Firoz
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-10-13

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:28

ik heb altijd een rijbroek aan, vind ik gewoon het fijnst zitten ;)

lovermistral
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:08

Ik vind het gewoon dat je het zelf moet weten.Ik rij zelf in een rijbroek en rijlaarzen.En een cap.En soms met rijhandschoenen.Als het niet te warm is. :D

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:12

Ik zelf rijd altijd in rijbroek, rijlaarzen en een cap.
Ook rijd ik nooit met een hempje oid, altijd iets wat de schouders bedekt. :j

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:15

Paardrijden is nou eenmaal een dure hobby (hoe duur je het zelf maakt tenminste) tweedehans kun je ook paardrijkleding kopen voor een laag prijsje. Ik vind zelf dat als je wil paardrijden je ook de kleding moet dragen, met bijvoorbeeld een jogging of spijkerbroek rijd je toch je hele been open?

Loesje1991
Berichten: 117
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:18

Ik rij ook altijd met een rijbroek en rijlaarzen en cap.
Kan me indd ook niet voorstellen dat een joggingbroek fijn zit net zoals zulke flubber laarsjes

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:23

Ik neem aan dat je nog altijd gewoon recreatief rijdt en dan is het idd nog te doen om in gewone kleding te rijden maar als je wat intensiever zou gaan rijden (lees meerdere keren per week tot meerdere paarden per dag en serieuzer trainen) dan gaat rijkleding toch comfortabeler zijn (en wrs ook minder snel verslijten).

Ayes

Berichten: 18
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:34

Mijn voorkeur gaat ook uit naar rijbroek. Heb toen ik nog manegelessen reed jarenlang met sporschoenen en chaps gereden voordat ik jodphers heb aangeschaft, maar dat zou ik nu echt niet meer doen (sportschoenen dan he). Paardrijden is duur (althans zo duur al je het zelf wilt maken), maar geschikte kleding vind ik wel belangrijk.

Maar op Marktplaats heb je vaak voor weinig geld een rijbroek. Je zou dan kunnen rondvragen hoe de verschillende maten per merk vallen, zodat je niet een te kleine rijbroek aanschaft.

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 16:42

Gympen heb ik ook een tijdje gedaan toen ik geen vaste rij afpsraken had....
Maar dat glijd zo snel en vind ik best gevaarlijk.
Cap vind ik verder het belangrijkste.

@Naomi_g1998 : Ik heb nog nooit een wondje gehad door het niet dragen van een rijbroek.
Een spijkerbroek rijd wel 100x fijner dan een joggingbroek... rijd zelf heel erg prima!
Enige gevaar is inderdaad dat het sneller slijt!

Ayes

Berichten: 18
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:51

of dat je eruit scheurt bij het opstappen zoals ik een keer heb gehad toen ik even het paard ging uitstappen. :+
Maar kun je niet een paar maanden een tientje opzij leggen om zo een rijbroek aan te schaffen. Mijn ervaring is dat ze jaren meegaan

Inger1993

Berichten: 182
Geregistreerd: 27-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:21

Ja, hihi.
Daar ben ik ook mee bezig...

Had eerst 2de hands gekocht, nou ja zo als je eerder kunt lezen was dat een ramp.
Dus wil gewoon sparen voor een goede nieuwe, zodat ik ook lekker kan passen wat ik fijn vind.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:24

naomi_g1998 schreef:
Paardrijden is nou eenmaal een dure hobby (hoe duur je het zelf maakt tenminste) tweedehans kun je ook paardrijkleding kopen voor een laag prijsje. Ik vind zelf dat als je wil paardrijden je ook de kleding moet dragen, met bijvoorbeeld een jogging of spijkerbroek rijd je toch je hele been open?


Met een spijkerbroek niet hoor. Ik heb met verschillende spijkerbroeken gereden en nooit last van gehad. Waarom denk je dat je je benen open zou rijden dan?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:37

Tigra_ schreef:
naomi_g1998 schreef:
Paardrijden is nou eenmaal een dure hobby (hoe duur je het zelf maakt tenminste) tweedehans kun je ook paardrijkleding kopen voor een laag prijsje. Ik vind zelf dat als je wil paardrijden je ook de kleding moet dragen, met bijvoorbeeld een jogging of spijkerbroek rijd je toch je hele been open?


Met een spijkerbroek niet hoor. Ik heb met verschillende spijkerbroeken gereden en nooit last van gehad. Waarom denk je dat je je benen open zou rijden dan?

Omdat ik een keer met een spijkerbroek heb gereden en ik vond dat persoonlijk echt niet voor herhaling vatbaar :+ (en mijn benen ook niet)
En ook al zou het geen pijn doen of krijg je er geen wondjes van vind ik het beter als je met rijkleding rijdt. En het hoeft helemaal niet duur te zijn, tweedehands is het een beetje gokken maar daar kun je leuke dingen vandaan halen. En nieuw hoeft het ook niet duur te zijn, op de zuidlaardermarkt heb ik dit jaar een jeans rijbroek voor dertig euro gekocht. Met sneakers kun je wel gewoon recreatief rijden, maar met laarzen heb je volgens mij een veel betere zit (hoeft niet zo te zijn, is mijn ervaring)

edit; en misschien ken je iemand die iemand kent die is gestopt met paardrijden (volg je het nog? :+) Zo heb ik dit weekend ook weer drie nieuwe rijbroeken en een jasje gekregen. Komt niet vaak voor natuurlijk maar het kan allemaal wel:)
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 18-10-13 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ruiter kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:38

Je moet het zelf weten. Maar persoonlijk vind ik het zo gaan schuren met een andere broek dan een rijbroek. Ook zonder rijlaarzen of chaps vind ik de beugelriemen schuren.