Ik weet niet wat er precies mis mee is maar ik vermoed dat het de motor is, en geen idee waarom het repareren zo duur is. Ik heb hem bij de Welkoop gebracht en zij laten hem dan repareren bij een derde. Ik vraag me ook af waar het fout gaat. De messen liet ik altijd om de 3 á 4 paarden slijpen, om de 10 minuten deed ik er altijd voldoende olie op en de verstelknop draaide ik atijd aan tot weerstand en dan nog een kwartslag terug, deze moest ik echter wel steeds strakker aandraaien (ook met geslepen messen) omdat het scheerapparaat anders niet of moeilijk door de vacht kwam. Ik ben met de eerste gewoon voorzichtig omgegaan en ik heb gewoon alle voorschriften in acht genomen, met het tweede apparaat ben ik -al helemaal- enorm bedachtzaam omgegaan en ik weet echt niet wat ik fout doe.
Naar mijn idee is hij echt te zwak om door de dikke vachten van mijn pony's te komen, ik heb er ook een aantal paarden mee geschoren die een minder dikke vacht hadden, waar hij duidelijk minder moeite mee had.
Ik heb inmiddels de Heiniger Xperience en deze lijkt in ieder geval een stuk sterker te zijn. De Heiniger Progress en Xperience zijn vergelijkbaar maar hebben wel een verschil in watt, 90 watt respectievelijk 250 watt, die lijken mij daarom wel vergelijkbaar? Ik hoop in ieder geval dat deze langer meegaat!
Mag ik vragen hoe vaak jij de messen laat slijpen en waar? En hoever je de verstelknop aandraait? en of je er wellicht nog andere specifieke dingen meedoet wat de levensduur van het apparaat ten goede komt?
Laatst bijgewerkt door knaasje op 20-11-13 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt