Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 23:19

Sinds een tijdje heb ik nieuwe MH laarzen :)
Prachtige dingen, staan prachtig, rijden heerlijk, mooi grip systeempje er in, ideaal zou je zeggen!
http://www.piafferuitersport.nl/kleding ... eren-laars

Tot ik er mee ga lopen :Y)
Zolang ik maar ze aandoe, direct op het paard stap, en na het rijden geen pas verzet gaat het goed.
Loop ik er ook maar van de box tot aan de bak er mee, zit ik helemaal onder de blaren -O- en ik kan moeilijk mijn laarzen in de bak om gaan doen haha (rond springende pony van de energy en klunzende ik om mijn laarzen proberen aan te krijgen, neeeuuh gaat um niet worden ben ik bang :') )

Nu dacht ik; niet zeuren en in lopen die hap. Nu heb ik ze toch al zeker een maand, en draag ik ze ondanks mijn blaren dagelijks... wie mooi wil zijn moet pijn lijden? :') Maar het verbeterd echt niet, en begin het aardig zat te raken zegmaar.

Ik bewaar mijn laarzen in laarzenhouders en poets ze met leerdoekjes van de action na het rijden. Nu heb ik andere topics al doorgelezen en daar kwam maar 1 ding uit: lopen! maar ja, dat heb ik nu dus al een maand geprobeerd. Andere geven advies als onder water zetten, de ander zegt dat je daar je laarzen mee sloopt... wat is wijsheid?
Laatst bijgewerkt door MisticRider op 25-10-13 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:21

Uit laten rekken bij de schoenmaker ? Of natte kranten erin. Je kan ze ook verkopen :+
Laatst bijgewerkt door Wesco op 25-10-13 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 23:22

Wesco schreef:
Uit laten rekken bij de schoenmaker?


Dat helpt toch alleen voor te kleine laarzen? of worden ze daar ook soepeler van?
Ze knellen namelijk niet ofzo, ze sluiten mooi aan en zijn niet te strak of te los..

Natte kranten, wat is daar het nut/effect van? geeft dat niet af?

Verkopen doe ik liever niet, ze zitten met rijden echt fijn (goed stevig, en hou erg van het grip systeem) en staan ook nog eens heel mooi. maar als ik ze echt niet ingelopen kan krijgen heb ik weinig opties ben ik bang...

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:46

Ken je iemand met dezelfde maat als jij en kan je proberen of die geen blaren krijgt, anders moet je het diegene laten inlopen :)

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:48

Ik heb dit ook een aantal maanden bij mijn nieuwe de Niro's gehad.
Ik heb mijn voeten ingetaped op de plekken waar ik blaren kreeg. Dit hielp erg goed en na een maand of twee (dagelijks op mijn laarzen lopen) was het niet meer nodig.

Naranga

Berichten: 1699
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: My house in the middle of the street

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:50

Pleisters of tapen en lopen maar. Het leer moet soepel worden en met rijden gaat dat een stuk minder snel.
Laat de blaren even een paar dagen genezen dan krijg jij ook een eeltlaagje.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:53

Idd tapen werkt echt!

Ik doe dat bij nieuwe bergschoenen die moet je ook echt inlopen. Door te tapen (blaren eerst met blarenpleisters afplakken) houdt je de huid heel en kan je op die manier de laarzen echt inlopen.

Mooie laarzen trouwens!

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:54

Ik ken het probleem...

Ze gaan aan net voordat ik er op stap en weer uit zodra paardlief vast staat. Ongelofelijke krengen zijn het. Met rijden superfijn.

Maar met lopen... Dan heb ik een mega blaar op alletwee m'n hakken en de buitenkant van mijn enkels. Dat terwijl ze gewoon perfect zitten.

Laatst helaas 20 minuten mee moeten lopen. Nou dat heb ik geweten ook. Kon een week geen schoenen aan.

Denk dat ik ook maar ga tapen dan ja. Ik volg even!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:58

Dit hrb ik bij de thermo laarzen van MH.
zitten heerlijk rijden heerlijk maar doe toch maar mijn stal op gympen.
he zou echt zeggen dat je erop moet kunnen lopen.
Nou daar gok ik niet op, 1 winter gedaan nooit meer.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:00

Blarenpleisters zijn geniaal in dit geval.
Tip: maak je sokken nat, wring ze uit en trek ze aan en doe je laarzen aan, houd ze aan tot je sokken droog zijn, dus loop wat en zit wat, gegarandeerd dat ze daarna super zitten!

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:02

Die tip van natte kranten of sokken zou ik zelf proberen in jou geval.
Maar in ieder geval inderdaad je blaren afplakken met blaarpleisters en sporttape.
Als ik in de bergen ben voor het vliegen heb ik het beide altijd bij me, zonder overleef ik niet. :')
Sporttape is ook heel handig om over pleisters te plakken die niet blijven zitten namelijk. :Y)

Ik heb de sportive highriders van Mountain horse, ben gevoelig op mijn voeten maar vanaf het begin zitten ze al goed.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-10-13 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 00:02

Plukje schreef:
Ik heb dit ook een aantal maanden bij mijn nieuwe de Niro's gehad.
Ik heb mijn voeten ingetaped op de plekken waar ik blaren kreeg. Dit hielp erg goed en na een maand of twee (dagelijks op mijn laarzen lopen) was het niet meer nodig.


Mag ik vragen waarmee je intaped? heeft dat overigens geen invloed op je spieren oid? (Intapen doet mijn fysio altijd bij blessures/gevoelige spieren?)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:02

Gooiske schreef:
Blarenpleisters zijn geniaal in dit geval.
Tip: maak je sokken nat, wring ze uit en trek ze aan en doe je laarzen aan, houd ze aan tot je sokken droog zijn, dus loop wat en zit wat, gegarandeerd dat ze daarna super zitten!


Ik kreeg zelfs door de blarenpleisters blaren, ze helpen even maar die krengen gaan er gewoon door heen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:06

MisticRider schreef:
Plukje schreef:
Ik heb dit ook een aantal maanden bij mijn nieuwe de Niro's gehad.
Ik heb mijn voeten ingetaped op de plekken waar ik blaren kreeg. Dit hielp erg goed en na een maand of twee (dagelijks op mijn laarzen lopen) was het niet meer nodig.


Mag ik vragen waarmee je intaped? heeft dat overigens geen invloed op je spieren oid? (Intapen doet mijn fysio altijd bij blessures/gevoelige spieren?)

Niet strak intapen, dat van de fysio is echt om je spieren te ontlasten/helpen, dit is puur om blaren te voorkomen. Hansaplast heeft speciale anti-blaar preventief plakspul (soort van pleister die je zelf op maat moet knippen) maar je kan ook gewoon een laag tape plakken op de plek waar je blaren krijgt.
Edit: Sport tape plakken. Geen duct tape ofzo :').

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:05

Ik tape met hansaplast tape. Die pleisterkleurige. Het is misschien niet super hygiënisch, maar ik haalde het er niet af, want dan trok ik mijn blaren weer open. Dus ik heb mijn hielen goed ingetapet en dat een paar weken laten zitten. Uiteindelijk viel het er zelf af en daarna hoefde ik het niet meer te gebruiken.
Blarenpleisters en andere pleisters bleven bij mij niet zitten.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:22

Je moet wel opletten dat je niet rondom tapet. Maar de tape gewoon gebruiken als grote pleister.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:35

Inderdaad, de natte kranten en of tapen en FIETSEN met de krengen aan. Gaat net effe sneller met in"lopen" dan daadwerkelijk lopen.

sjoukje95

Berichten: 12
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gent

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:46

Ik zou ook je laarzen gewoon goed en veel invetten in plaats van met de action doekjes schoonmaken. Die doekjes gebruik ik echt alleen om snel schoon te maken, daarna een laagje vet er over heen.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:48

Ik hetzelfde gehad met de thermolaars van MH(ik heb ook een rijlaars van MH en dat was geen probleem). Ik ben sowieso een drama met schoenen inlopen en bij voorbaat al blarenpleisters op. Maar de thermolaarzen spanden de kroon, hetzelfde verhaal als jij omschrijft. Om den duur deed ik ze alleen nog maar aan met het rijden, maar ik had mijn hielen ook open als ik van de stal naar de rijbak liep..
Nu 3 jaar verder heb ik de hoop opgegeven en nieuwe thermolaarzen gekocht(3 winters geprobeerd om ze in te lopen).

Echte tips heb ik dus niet :') .

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:50

Paar keer de trap op en af.
zijn ze zo soepel :P

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:00

Komen de blaren wel van het feit dat ze niet soepel zijn? Mijn ervaring met MH laarzen is juist dat ze direct heel soepel aanvoelen en heerlijk lopen.

Ga eerst na waardoor de blaren komen (slip je in de laars of zijn ze te stug, zitten ze te krap of juist iets te ruim etc.) pas dan kan je tot een oplossing komen.

Inlopen werkt alleen wanneer de laarzen nog stug zijn (zoals van die loeiharde petrie-gevallen) of iets te krap zitten. Krijg je juist blaren door frictie omdat ze te ruim zijn of omdat ergens een naadje op de verkeerde plek zit te irriteren, dan kan je inlopen tot je een ons weegt maar dat gaat niet helpen.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:04

Ik vraag me toch af of je laarzen wel goed zitten.
Op mijn MH laarzen kon ik direct uren lopen, ze zaten meteen heerlijk en dat zitten ze nog steeds!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:15

Ik mijn petries (anky) een keer volgestopt met natte kranten en het werkt wel om ze naar je voet te laten vormen. Kranten er minimaal 1 dag in laten zitten, eruit halen en met zakjes aan in je laarzen. Tenzij je het heel fijn vind om natte voeten te hebben ;)

Verder zou ik niet zo snel met mijn laarzen gaan fietsen of traplopen aangezien je daar andere vouwen van krijgt dan van normaal lopen en paardrijden.
Ik heb bij mijn laarzen (konings) toen ook het advies gekregen om vooral er niet mee te gaan fietsen en traplopen.

Anoniem

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:21

MH laarzen zitten idd vaak direct goed.
Met uitzondering van de thermolaarzen schijnbaar, ik kreeg daar ook blaren van en heb ze toen zgan verkocht en gevoerde Ariats genomen

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: Laarzen, ik kan er nog geen minuutje op lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:27

Ik heb rijlaarzen van MH. Héle fijne laarzen, nu.
Maar ik had ze gekocht en kreeg al blaren toen ik er aan dacht om ze in te lopen.
Toch een maandje volgehouden en consequent elke dag een uurtje of twee mee gelopen en ze zitten nu als gegoten!