lipica laarzen niet meer schoon

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

lipica laarzen niet meer schoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:52

Hoi bokkers,

Vanochtend heb ik wedstrijd gehad, en daar heb ik mijn net nieuwe lipica laarzen aangehad. (ik heb ze alleen even ingelopen en gereden, ze zijn in principe voor wedstrijden) Maar nou heeft het natuurlijk geregent dus de buitenbak was een beetje plasserig. Daardoor kwamen er allemaal zand/modder spetters op mijn laarzen. Nou ben ik thuis en wilde ik dat er gelijk afhalen, maar ik krijg het er niet goed af! Het zijn echt heel veel spetterjes. Ik heb ze eerst met wat water schoon gewreven en vervolgens met clean van Petrie. Die clean en cream van Petrie zat er trouwens ook op voor mijn wedstrijd. Maar ik krijg die spettertjes er gewoon echt niet meer af. Mijn laarzen zijn blauw en ik heb op dit moment nog geen blauw schoensmeer, maar gewoon wat simpele modderspettertjes zouden er toch zo af moeten zijn, dacht ik. -O-
Heeft iemand een gouden tip hoe ik die lelijke spettertjes eraf krijg? Je ziet echt van die afdrukjes er nog op zitten. ;(

Jippyhorse

Re: lipica laarzen niet meer schoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:25

Zadelzeep? Daarmee krijg ik altijd alle modder van mijn laarzen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:11

ik denk dat de spetters nat zijn, laten drogen misschien?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:15

Had je de laarzen eerst ingesmeerd voor je er mee ging rijden?
Want onbehandeld leer neemt het vocht en vuil op en de vlekken trekken er dus in.
Goed laten drogen en dan poetsen met schoenpoets.Hopelijk vervagen ze dan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:21

De beste manier om modder eraf te krijgen is gewoon laten drogen en dan afborstelen met een zachte borstel. Daarna schoonmaken en behandelen met schoensmeer. Geen zadelspullen gebruiken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:24

Ik maak mijn laarzen schoon met glycerine zeep werkt als een tierelier
T is voor alle soorten leer staat erop
Ik heb trouwens derby laarzen
Daarna vet ik ze in met rapide ledercreme (blanke)
Mijn laarzen zien er weer heel mooi uit :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:51

Voor ik ging rijden heb ik de clean en cream set van petrie erop gesmeerd, dus als het goed is waren ze beschermd. De modder was niet meer nat. Ik heb ze namelijk schoon gemaakt toen ik al terug was, en ze dus al even in stonden.
Hmm ik zal toch maar blauw schoensmeer moeten gaan kopen ergens dan. Ik dacht dat die set van petrie voldoende was.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:47

HAR -> RUI

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:17

Die set van petrie zou in principe goed genoeg moeten zijn. Ik zou toch even de fabrikant bellen voor advies.

Vooral geen zadelzeep enz. gebruiken! Daar worden op langer termijn je laarzen oerlelijk van!

Verow19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:46

Wat raar! Als het er echt niet af gaat idd contact opnemen met lipica, het hoort niet.. Ik heb ook lipica's en ik krijg al het vuil er makkelijk af. Ik gebruik ook die set van petrie!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:11

Heb jij het er inmiddels afgekregen? Heb exact hetzelfde probleem! Ook Petrie setje gebruikt. Heb het a; schoongemaakt met water, cleaner eroverheen. Staan poetsen als een malle, maar de vlekjes komen toch steeds weer omhoog :(

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:27

Mail met foto gestuurd naar Lipica. Hopelijk hebben ze DE tip om die lelijke vlekken eraf te krijgen. Beetje jammer van laarzen van bijna 400 euro :-(

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:48

Van Lipica antwoord gehad. Met afwasmiddel schoonmaken, dan moet het weg zijn. Zo niet, opsturen. Dan gaan ze kijken wat ze er aan kunnen doen.

De vlekken zijn wel weg nu. Maar ik heb niet echt zin om elke keer te poetsen met afwasmiddel, lijkt me niet echt lekker voor het leer.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:28

Nou, helaas. Na het poetsen met de creamer zie je de vlekken toch weer. Maar weer een mail teruggestuurd dat het niet werkt. En gevraagd wat ze eraan denken te kunnen doen. Ik heb geen zin om weken zonder laarzen te zitten met de wedstrijden die ik ingepland heb :(

Tivioxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:43

Ik zou ze terug sturen! Of echt een schoonmaak bedrijf er naar laten kijken maar dat is niet normaal dat ze ZO vies zijn. Zou mijn geld terugvragen... Belachelijk