Al een hele lange tijd ging mijn paard in 'plashouding' staan als ik hem op wilde pakken met rijden (lees naar beneden ging vragen, en we dus aan het werk gingen) maar plaste hij nooit. Hij is daarvoor onderzocht en daar is niets uitgekomen, dus de conclusie was al snel, dat het een één van zijn vele trucjes is om even pauze te nemen.
Hij heeft een hele lastige rug en veel niet goed passende zadels gehad (hij geeft het zelf ook niet aan als er iets niet goed zit helaas, dus hij heeft nu al zo'n beetje 7 zadels gehad) maar nou heb ik na heel veel zoeken een zadelmaker gevonden die zei dat ze echt een goed zadel had dat echt op hem paste. Nou toch maar weer de gok genomen want het zadel dat hij nu had was ook niet goed.
Maar nou komt het, sinds hij dit zadel op heeft, plast hij dus wel tijdens het rijden. Hij doet het weer zodra ik hem oppak om te beginnen. Dan gaat hij in plashouding staan, en soms duurt het even, maar plast hij dus wel echt. Wat hij wel doet is na een paar rondjes als er dan een maatje van hem de bak in komt, of ik sta even te praten dat hij dan weer in plashouding gaat staan, maar dan komt er uiteraard niets. Daar trap ik natuurlijk ook niet meer in dan.
Nou vraag ik mij af, waarom doet hij dit? Hij gebruikt het dus wel als trucje, maar sinds ik dat zadel heb (nu zo'n 2 weken) heeft hij elke keer geplast tijdens het rijden. Hij komt gewoon uit zijn stal voordat ik hem ga rijden, dus het is niet dat hij niet in de paddock plast oid.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of heb ik als enige zo'n gek paard?
( hij mankeert verder niets) 
! Of eigenlijk alle 2. Hartstikke handig
! Misschien tip om hem voor het zadelen ff 5 min alleen in stal te laten zodat hij event kan. Sommige plassen nu eenmaal liever binnen als buiten. Ken ook pony, die ieder half uur ohz mot plassen; mankeert niets... Zou zelf iig proberen om hem voordat je aanstapt hem al lichtelijk na beneden af te stellen en doordrijven of plasstand voorblijven ( dus afgesteld stilstaan). Maar dit wel indien hij zoals je zegt geen kouwtje oid heeft