een stuk grond kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindavincent

een stuk grond kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:24

hallo bokkers..
ik zit beetje met een vraagje,
mijn ouder en ik willen eigenlijk een stukje land kopen, waarbij we dan een stal kunnen bouwen
nou heb ik wel een stuk land gezien,. waarbij wel een goeie schuur staat.., waar een zeer goed stallen in kan bouwen,..
ikzelf heb een c pony, en het land is niet ongelooflijk groot, gewoon groot genoeg,..
voor het plezier voor me pony, zou ik er dan eventueel een shetlander bij willen nemen, gewoon als maatje,
maar nou vroeg ik me af, wat betaal je nou wel niet als je stukje grond wilt kopen, wat ben je dan ongeveer kwijt?
weten jullie dat?

alvast bedankt groetjes linda.

Kaspar

Re: een stuk grond kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:46

Reken in de randstad op gemiddeld €250 - € 300 per m2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:46

Dit is geen vraag over voeding en/of supplementen daarom verplaats ik het topic naar TAO.
VS=> TAO

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:10

Hou ook rekening met het bestemmingsplan, dat je een vergunning moet aanvragen om te mogen bouwen, etc.

lindavincent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:21

hallo, heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag,
nou weet ik, het weilandje dat wij op het oog hebben,..
zit geen sloot of iets aan vast,
dus kan je een oude badkuip er neerzetten, bijv,. en elke dag vullen,..
en,.. de omheining,.. die ik zie bij het landje,.. vind ik persoonlijk niet in goede staat,
mijn vader heeft een eigen hekkenbedrijf,.. van metalen sierhekken,
nou vroeg ik me ook nog af, of een metalen hek als omheining ook kan, ja tog? lijkt me wel, maar miss heb ik het mis
dus vraag het gewoon, en ehm,.. met de mestafvoer hoe kan je dat doen dan, want de mest in het land, ja niet echt een groot
probleem als je dat laat liggen,. maar in de stal?
en hebben mensen nog meer tips over wat er bij komt kijken,..
(ik zelf kan elke dag er langs, this 2 min fietsen bij mijn huis vandaan vandaar)
(ik woon in krimpen aan de lek, beetje boers dorpje, naast krimpen aan de ijssel, dat ook weer dicht bij rotterdam ligt, misschien weten jullie in die omstreken wat meer over de prijs)

groetjes linda en heel erg bedankt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:48

Kaspar schreef:

Was dat maar waar, afgelopen voorjaar weideperceel met goede ontsluiting 6,00 euro m2 met water en stroom en een 300m2 bestrating (zuid-holland / gouda)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:52

Tja je moet rekenen op grondprijs die voor jou regio geldt maar de bebouwing/bron/stroom/omheining/bestrating ed zullen ook een prijskaartje hebben.

Staat het land te koop? Dan kan je toch gewoon vragen wat de vraagprijs is en zelf kijken wat je daarvoor wilt bieden.

Mestafvoer kan je bv op een aanhanger doen waar je telkens de mest op schept en dit afvoeren als die vol is. Moet je wel een adresje zien te vinden in de buurt waar je het kwijt kan, bij de gemeente betaal je je scheel.

Wat is trouwens niet groot? Over hoeveel land hebben we het?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:53

Je hebt een stukje land gezien, maar staat dat stukje dan niet te koop?
Want als het te koop is kun je toch naar de vraagprijs vragen?

Je zegt het is groot genoeg, wat is groot genoeg?
Wat voor grondsoort is het? Anders is het snel kapot gelopen als het natte grond is.

Een sierhekwerk kan, maar of je vader dat gaat doen, goedkoop is dat niet, denk ook niet als je het zelf maakt :)
Dan zou ik eerder aan een hekwerk van harmonica gaas gaan, waar dan nog altijd een stroomdraadje voor moet.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:56

Zoek eerst eens goed uit wat wel en niet mag op dat landje. Je mag niet overal (sier) hekken plaatsen, dus ook niet overal ijzeren hekken. Ook mestopslag moet aan bepaalde eisen voldoen (dus je kunt niet zomaar een bult mest in een hoekje van je land leggen). Verstandig is eerst eens bij de gemeente te vragen wat mag en wat niet mag. Kun je daarna altijd nog kijken of dit wat is. Prijzen zijn heel divers en dat hangt ook af van de bestemming die erop ligt. Daarnaast vraagt ook weiland om onderhoud, met alleen aanschaffen ben je er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:41

friesiszwart schreef:
Kaspar schreef:

Was dat maar waar, afgelopen voorjaar weideperceel met goede ontsluiting 6,00 euro m2 met water en stroom en een 300m2 bestrating (zuid-holland / gouda)

6 euro een perceel met goede ontsluiting?

Snap helemaal niks van jouw post.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:45

Voor € 6 per m2 zou ik zo snel mogelijk alle grond van deze verkoper kopen.

Staat het stuk te koop TS? Er zijn veel regels als je denkt aan hekwerk, stallen enz. Dat er nu een schuur staat wil niet zeggen dat dat ook mag. Dit kun je bij de gemeente navragen.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:46

Ik denk dat de komma verkeerd staat bij friesiszwart.

Aanvulling: je kan op internet zoeken op land te koop, en dan in de buurt kijken wat de prijzen zijn.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:57

zoutenootjes schreef:
Ik denk dat de komma verkeerd staat bij friesiszwart.

Aanvulling: je kan op internet zoeken op land te koop, en dan in de buurt kijken wat de prijzen zijn.

Dat ligt er maar net aan, wat de status van het land is in het vigerende bestemmingsplan. Voor grasland met een agrarische bestemming is € 6,- per m² een nette prijs. Dat legt je echter wel beperkingen op mbt. het soort gebruik dat je van zo'n perceel mag maken. Paardenhouderij is in dat opzicht lastig, want of dat agrarisch is, hangt af van wat je met de aldaar gehouden paarden doet. Grofweg kun je stellen dat fokkerij. opfok, begrazing en afmesten agrarisch zijn. Alles dat met rijden te maken heeft, is recreatief.

lindavincent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 12:46

hallo everybody daar ben ik weer ;)

hihi ehm het hekwerk maken is geen probleem, dat doet me vader wel,..
alleen dan de vergunning er voor vragen oke, snap ik ;)
het hek dat er omheen zit, is idd gewoon gaashek, met prikkeldraad er op,.. maar ziet er gewoon niet meer mooi uit
meer iets om geiten achter de zetten,..
hoe groot het land precies is, weet ik niet, ben daar heel slecht in,..
maar heb ff op google maps gekeken, van boven af, en het is nog groter dan ik dacht, omdat het achter nog doorloopt, en dat zag ik niet vanaf de plek waar ik langs fiets,
ik heb het landje al een paar jaar in me hoofd, en zou er altijd al me paardje willen neerzetten,
toen ik 12 was, 3 bijna 4 jaar geleden heb ik daar ook gevraagt of ik voor een prijs per maand me shetlander er neer mocht zetten(was toen me eerste pony) maar toen zeiden die ouden mensen dat ze er een geit wouden neer zetten,
nou is het bijna 4 jaar verder, en ik zie nogsteeds geen geld,.. er staat wel een tekoop bord bij, 2 zelfs, een gele en een blauw/rood witte kwa dat geen verstand van ofdat er 1 van de 2 bij het landje hoort,.. maar me ouders zijden, ja we gaan gewoon eens erheen en eens overleggen ofdat het eventueel gekocht zou kunnen worden,
ja lijkt me super leuk,, maar ik ben ik als enige paarden fan, die echt in de paardenwereld zit, dus dacht, me ouders zitten alweer te dromen, eerst maar ff rond vragen wat er allemaal bij komt kijken, wantja hun betalen zo lief alles voor me, maar,.. ja, ze moeten we weten waar ze voor kiezen XD

maar ehm,.. over die mestafvoer, kan je zoiets ook gewoon bij een boerderij vragen? en als je zo'n hele grote baal hooi/stro wilt kopen, hoeveel ben je daar aan kwijt? al zou je een c pony hebben (miss shetje erbij)
en stel het is zover, dat alles door gaat, zou je dan bijv.. het mogen verhuren zodat er 1 paardje bij komt te staan, dat je bijv. zegt 80 euro per de maand, en dat er dan iemand z'n pony er bij zet, of moet je voor zoiets ook vergunning vragen?
(weet niet wat voor prijs ik er voor zou vragen, zakelijk laat ik maar aan me pa over, is ff voorbeeld)

xxx in ieder geval bedankt x linda

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:04

vergunning aanvragen kan je doen, maar krijgen is een 2e
zou jammer zijn als je strak smet een stuk grond zit waar je nog geen afdakje mag plaatsen wat daardoor dus ongeschikt wordt om paarden op te houden
het is helaas niet zo simpel als allee vergunning aanvragen, zeker niet als het niet bij huizen in de buurt ligt
Regel dat eerst en kijk voor welke prijs het te koop staat en of dat uberhaupt haalbaar is
Vergis je niet, grond is nu eenmaal duur en als je het geld niet hebt liggen, een lening nog duurder! Bij een hypotheek kun je het niet erbij pakken als het niet aan je huis grenst

Een paardje erbij zetten kun je gewoon doen
Hooi kost ongeveer momenteel tussen de 35 en 45 euro per baal, maar kan per jaar wisselen

vergis je niet in weideonderhoud, mesten, kalken, onkruidbestrijding, ook dure uitgaves