Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Rubber_Duck schreef:Waarom switch je in de zomer en winter zo radicaal van voer is het eerste wat in mij op komt? Als hij het in de zomer op die brok goed doet, waarom die ook niet in de winter?
Over dat nerveuze en lastige (?), misschien verveeld hij zich? Wat doe je als je langs gaat? Alleen even borstelen of neem je hem ook mee naar buiten, een rondje door het bos/over straat? Staat hij alleen of met andere paarden?
Voor het aankomen zelf kun je hem misschien slobber geven ter aanvulling? Verder zou ik toch een voer kiezen waar hij het hele jaar mee kan, en wat hem aanvult op de punten die hij nodig heeft. Daar ben ik verder niet in thuis maar daar kunnen vast bokkers je mee helpen!
troi schreef:Tja ik denk dat veel paarden energieker worden als ze minder werken.. Meer mee aan de slag dus! Hoeft trouwens niet per se onder het zadel. Geestelijk aan het werk zetten is ook heel goed, buiten wandelen of grondwerken bijvoorbeeld als de bak te slecht is om te rijde .
Cassidy schreef:Misschien toch verhuizen naar een stal waar je ook in de winter wat meer met hem kunt doen? Je paard heeft het zo te zien nodig om ook in de winter wat meer aan het werk te gaan. Wet pads make sweet horses!
SmartBH schreef:Rubber_Duck schreef:Waarom switch je in de zomer en winter zo radicaal van voer is het eerste wat in mij op komt? Als hij het in de zomer op die brok goed doet, waarom die ook niet in de winter?
Over dat nerveuze en lastige (?), misschien verveeld hij zich? Wat doe je als je langs gaat? Alleen even borstelen of neem je hem ook mee naar buiten, een rondje door het bos/over straat? Staat hij alleen of met andere paarden?
Voor het aankomen zelf kun je hem misschien slobber geven ter aanvulling? Verder zou ik toch een voer kiezen waar hij het hele jaar mee kan, en wat hem aanvult op de punten die hij nodig heeft. Daar ben ik verder niet in thuis maar daar kunnen vast bokkers je mee helpen!
Vorige winter was het heel erg nodig. Hij stond veel te mager ik heb hem terug op gewicht gekregen in samenwerking met de dierenarts. Sinds deze zomer staat hij op gewicht dus geef ik hem enkel daily plus en western mix. Ik geef hem geen fibre force meer omdat het te prijzig werd en pavo daily plus er goed op gelijkt. De western mix geef ik bij omdat hij tr veel spierafbraak had maar geen te kort aan vit e en selenium. Hij heeft er voor en kuur gekregen deze zomer maar wilde hem ondersteunen door die mix bij te geven in lage hoeveelheden.
Ik hoop dat je manieren kunt vinden hem "stoom af te laten blazen".
Daarnaast zou ruwvoer voldoende moeten zijn. Rubber_Duck schreef:Waarom switch je in de zomer en winter zo radicaal van voer is het eerste wat in mij op komt? Als hij het in de zomer op die brok goed doet, waarom die ook niet in de winter?