Trailer overspuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Danielle

Trailer overspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:37

Hoi,

(Ik heb geen idee of dit goed staat :D) Een tijdje geleden bedacht ik te gaan sparen voor een trailer, maar dan wel een opknapper. Deze wilde ik dan Metallic rood laten spuiten, hierdoor vraag ik mij dus af of iemand een idee heeft wat dit kost? Ik ben al wel op een ouder topic gekomen, maar dit was niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:47

Een hoop geld :+

Even ter vergelijking: onze auto hebben we opnieuw gespoten (eenvoudig zwart),
dit heeft ons een €400 gekost dacht ik, maar aangezien mijn man bij een garage werkt heeft hij dat zelf gedaan en hij zat dus ook aan de bron van de verf :)

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:36

Mi_Amore schreef:
Een hoop geld :+

Even ter vergelijking: onze auto hebben we opnieuw gespoten (eenvoudig zwart),
dit heeft ons een €400 gekost dacht ik, maar aangezien mijn man bij een garage werkt heeft hij dat zelf gedaan en hij zat dus ook aan de bron van de verf :)

400 eurie voor het overspuiten van een auto? Dat lijkt mij een koopje. Als je een oudere trailer opnieuw wilt kleuren kun je beter met schuurpapier en een roller aan de gang gaan

Lynn_Nikita

Re: Trailer overspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:46

Normaal kost een auto spuiten toch wel tegen de 1500- 2500 euro, dan hebben jullie alleen materiaal betaald?

Niet alle trailers kun je zo oververven, die van mij hebben ze dat wel bij gedaan maar na aantal jaren begint de verf wat te bubbelen/ loslaten, komt door de platen die dus niet geverfd kunnen worden eigenlijk. Weet even het materiaal niet meer

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:52

Wij hebben onze trailer zelf geschuurd en geverfd. Om kosten te besparen maar ook omdat we dit erg leuk vonden. Dan ben je dus alleen de verfkosten kwijt, en evt schuurpapier. Scheelt stukken!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:53

@Lynn_Nikita: mijn man werkt bij een garage, hij heeft dus inderdaad alleen de verf moeten betalen en heeft dan nog wel een zeer mooie prijs betaald :)

Ik wou hiermee alleen even zeggen dat dit niet te betalen is als je het moet laten doen :n

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:42

Wij hebben onze trailer ook geschildert, is mooi geworden, alles goed schuren en dan 1 of 2 keer verven.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:17

Uit welk materiaal bestaat je trailer?
Hier hebben we de zijwanden van onze trailer, bestaande uit "betonplex", opgeschuurd en er 3 lagen outdoor-verf op gezet (1 grondlaag en 2 verflagen). De originele eindlaag op de trailer was volledig verweerd, dus het schuren ging vrij vlot, met een korrel 110.
Is vorig jaar in de zomer gebeurd, trailer ziet er nog altijd super uit. Er werd me in de verfwinkel wel afgeraden om met hoogglans te werken, omdat dan oneffenheden (krasjes die er onvermijdelijk opkomen) heel erg opvallen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:33

Ik heb mijn trailer in 2003 laten overspuiten met autolak. Super mooi geworden, weer helemaal als nieuw. Mijn oom heeft een lakspuiterij en heeft het tegen een vriendenprijsje gedaan. Geen idee wat 't toen gekost heeft meen iets van 750 euro.

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:59

Een trailer opknappen klinkt natuurlijk erg leuk, maar let wel op dat de trailer die je wilt opknappen verder technisch in orde is. Als je vervolgens nog de banden moet vervangen of er aan laten lassen kan het zomaar eens zijn dat je duurder uit bent. Als dat allemaal prima in orde is en afhankelijk van of je het verven/spuiten laat doen of zelf doen kan het best interessant zijn.