E rijbewijs.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakke

E rijbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:58

Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogenlijke manier om mijn E rijbewijs te halen.
in omgeving Rotterdam.
wie heeft ervaringen en weet wat goedkoop is.....

gr patricia

amyz

Re: E rijbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:56

Vakantieveilingen :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:03

Ja dat dus. Ik ga binnenkort zo'n dagcursus doen met 3 uur les en afrijden, en was minder dan 300 euro kwijt. Je moet er wel een stukje voor willen rijden ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:06

Op vakantieveilingen staan inderdaad goede deals. Ik heb zo ook een hele fijne rijschool gevonden.
Check van tevoren wel even wat de ervaringen van andere mensen zijn met de betreffende rijschool.

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 04:00

Ik heb zelf E achter B gewoon bij een rijschool in de buurt gehaald. Ben ongeveer 550 euro kwijt geweest voor een intake + cursus. Wel het meest praktische in mijn ogen, het goedkoopste misschien niet. Kijk in ieder geval goed na hoe het zit wanneer je de eerste keer het examen niet haalt.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:17

er zijn wel veel van die dagcursussen te vinden die niet veel kosten in vergelijking met andere..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:21

Vakantieveilingen: €185 betaald en in één keer geslaagd. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:43

Vakantievelingen inderdaad. De rijschool waar mijn man het heeft gedaan had verschillende okaties, maar de eerste datum was verder weg, dus dat gedaan.

Hij had een dagcursus en dat is vrijwel alleen te doen als je wel ervaring hebt. Het is echt weggegooid geld als je geen ervaring hebt met een aanhanger.

Soms staan er ook cursussen op met meer uren les, dus daar moet je dan even op letten. Anders ben je duurder uit als de dagcursus niet gaat lukken en je alsnog x aantal uren les nodig hebt en weer een examen.

Wij hebben iets van 200 euro betaald met die veiling.

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:42

Picassox schreef:

Krijg je daar uberhaupt nog wel les bij of is dat alleen het examen? Want volgens mij is men dat alleen al kwijt aan het examengeld + regelen van auto en aanhanger..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:59

Dat ligt eraan welk pakket je hebt. Je kunt inderdaad aanbiedingen vinden waarbij je les EN het examen hebt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:08

Steephh schreef:
Picassox schreef:

Krijg je daar uberhaupt nog wel les bij of is dat alleen het examen? Want volgens mij is men dat alleen al kwijt aan het examengeld + regelen van auto en aanhanger..

Het zijn meestal pakketten. Dat het de ene keer goedkoper geveild wordt dan de andere keer heeft de rijschool in principe niks mee te maken. Ik ben enkele dagen aan het bieden geweest en als het me te hoog werd laten gaan. Wij zaten meen ik op 200 euro.
Mijn man kon kiezen uit welke locatie en heeft eerst 's ochtends met iemand samen les en beetje theorie gehad. Daarna examen. Dit zat er allemaal bij in. Maar nogmaals, totaal NIET geschikt voor iemand zonder aanhanger ervaring.

Af en toe staan er ook pakketten op de veiling met 6 uren les of introles en examen dag. Dan kun je zelf losse lessen bij nemen. In principe kan dat altijd vooraf nog, want de datum plan je zelf vaak. ( niet altijd )

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:42

Ik had 0 aanhanger ervaring en heb het niet aangedurfd om het via vakantieveilingen te gaan halen. Een keer zakken is heel duur en zonde geld.
Maar als je wel vaker met een aanhanger hebt gereden lijkt het me ideaal.

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:00

superpony schreef:
Het zijn meestal pakketten. Dat het de ene keer goedkoper geveild wordt dan de andere keer heeft de rijschool in principe niks mee te maken. Ik ben enkele dagen aan het bieden geweest en als het me te hoog werd laten gaan. Wij zaten meen ik op 200 euro.
Mijn man kon kiezen uit welke locatie en heeft eerst 's ochtends met iemand samen les en beetje theorie gehad. Daarna examen. Dit zat er allemaal bij in. Maar nogmaals, totaal NIET geschikt voor iemand zonder aanhanger ervaring.

Af en toe staan er ook pakketten op de veiling met 6 uren les of introles en examen dag. Dan kun je zelf losse lessen bij nemen. In principe kan dat altijd vooraf nog, want de datum plan je zelf vaak. ( niet altijd )

De cursus die ik had gedaan (direct via een rijschool) bestond uit een uur of 5-6 les. Enkele dagen daarvoor had ik een intake gehad. Daar kijkt men in hoeverre het haalbaar is om die cursus in 1 dag te doen. Ik kreeg groen licht daarna en de cursus is mij dus prima gelukt. Nu moet ik wel zeggen: ik had al wel een paar keer met een aanhanger gereden maar ik had nu ook weer niet bepaald veel ervaring daarmee.

Wat je natuurlijk ook kan doen is bij iemand op eigen terrein al wat oefenen, kijken hoe de aanhanger reageert bij het achteruit rijden enzovoorts. Doe dat dan wel met iemand erbij, voor dat dat ding gaat scharen en je schade hebt. :P