Voor mijn Welsh merrie heb ik op dit moment een 145cm HH regendeken. Vorig jaar lag deze heel mooi op haar, heb toen ook een 155 geprobeerd maar daarvan zat de borstsluiting te laag en was er teveel ruimte bij hals/schouder waardoor de deken niet lekker lag.
Echter ze is gegroeid en de 145 deken laat nu onbedekte ruimte over bij haar billen en voor zit ie ook ietje strakker. Een maat groter durf ik niet aan want dan krijg je het gedoe van een laag zittende borstsluiting weer etc. Een HH met halve hals heb ik al geprobeerd maar lag niet mooi op haar. Zijn er ook deken merken die hoger sluiten zonder een te lage borstsluiting te krijgen en genoeg ruimte te bieden aan een stevig borst?
Nouvel
Geplaatst: 28-10-13 22:57
dan kom je op het wug model van horseware uit denk ik, die hebben een hogere hals
Ik denk dan idd ook het wug model van horseware, of een gewone horseware deken, die sluiten ook al best hoog.
Marije_jiplover
Geplaatst: 31-10-13 07:13
De wug modellen komen wel hoger op de hals, maar hebben ook het V front closure system. En dat is nu net de enige sluiting die mijn haf met zeer lage halsaanzet goed kan hebben, alle recht sluitingen sluiten halverwege zijn luchtpijp en dat zit voor geen meter. Dat V front system sluit mooi diep onder de aanzet van de hals/luchtpijp.
Ik vind het heel fijne dekens, juist omdat ze niet hoog sluiten. Of ts er dan blij mee is, weet ik niet.
De amigo en rhino dekens van horseware sluiten wel recht (behalve de rhino wug), die komen waarschijnlijk wel in aanmerking.
Als je pony echt gegroeid is, en dat ook in verhouding heeft gedaan, heb je trouwens goede kans dat de deken die je nu hebt in een maat groter wel gewoon goed zit. Meestal bij de groei zwaart ook de hals wat uit, wordt de borst wat breder en is het niet alleen de kont die langer wordt waardoor een deken uneens niet meer past.
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde maat deken en merk gehad. Premiere zit wel hoogsluitend en zit erg netjes bij beide pony's. Ik had ook eerst HH maar de hals valt wijder dan bij Premiere. Dit jaar de HH vervangen voor Premiere en dat bevalt super goed. Mijn winterdekens hebben dit probleem ook, volgend jaar krijgen ze daar ook andere dekens voor.