westrijden rijden in nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hyrano123

westrijden rijden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 17:14

weet iemand hier wat het verschil is tussen dressuur wedstrijden rijden in Belgie of in Nederland? Mijn dochter zou graag in Nederland wedstrijden gaan rijden omdat ze daar bijna qua alles voor staan op Belgie zegt ze. Wat is het verschil tussen de proeven en wat kost het inschrijvingsgeld. Zijn de proeven gemakkelijker of moeilijker in Nederland dan in Belgie? Als jullie ons kunnen helpen dan graag aub!

Hyrano123

Re: westrijden rijden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:18

is er niemand die hier iets van weet?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:25

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:28

Het proevensysteem is hetzelfde als bij de LRV (B t/m Z2, er is geen B1 of B2) maar promotie op percentages ipv plaatsing zoals bij de VLP.
Inschrijfgeld pony's 8-10 Euro per proef gemiddeld, bij de paarden 10-12,50 per proef gemiddeld.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:31

op de http://www.knhs.nl kun je veel informatie vinden. op http://www.dressuurproeven.nl staan de proeven die je moet rijden in Nederland.

ik weet niet wat het inschrijfgeld in België is maar hier is het max 10 euro en voor het z max 12,50 volgensmij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:37

Is max 12,50 bij de paarden tot waar ze geen prijzengeld hoeven geven Nicky_Rilana, ook de B tm M, daarboven geldprijzen

Hyrano123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:48

maar als mijn dochter wedstrijden zou rijden zou ze beginnen met een B proef, kan ze dit dan zo betalen of moet ze lid worden van de KNHS? En wat kost het lidgeld dan juist? En moet ze haar laten inschrijven bij een club, want dan zou ik wel graag haar laten inschrijven bij een club niet te ver van Belgie. En liefst ook een club waar er geen verplichtingen zijn om te komen helpen want daar heb ik geen tijd voor

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:39

Urielle schreef:
Het proevensysteem is hetzelfde als bij de LRV (B t/m Z2, er is geen B1 of B2) maar promotie op percentages ipv plaatsing zoals bij de VLP.
Inschrijfgeld pony's 8-10 Euro per proef gemiddeld, bij de paarden 10-12,50 per proef gemiddeld.

Pony's is meestal 6 of 7 euro, soms voor t M/Z 8,50. Meer heb ik echt nog nooit ergens gezien. Paarden meestal 10 euro, ver weg 8 euro en soms inderdaad 12,50.

Daarnaast moet je lid zijn van een vereniging (dat kan van enorm goedkoop tot goedkoop, afhankelijk van of je les wil ed) en je moet lid zijn van de KNHS, abonnement op P&S en dan ook nog je startpas. Prijzen daarvan kun je allemaal vinden op knhs.nl.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:48

Hyrano123 schreef:
maar als mijn dochter wedstrijden zou rijden zou ze beginnen met een B proef, kan ze dit dan zo betalen of moet ze lid worden van de KNHS? En wat kost het lidgeld dan juist? En moet ze haar laten inschrijven bij een club, want dan zou ik wel graag haar laten inschrijven bij een club niet te ver van Belgie. En liefst ook een club waar er geen verplichtingen zijn om te komen helpen want daar heb ik geen tijd voor

Ze moet lid worden bij de KNHS en bij een vereniging en een abonnement op Paard&Sport.
Tarieven KNHS 2013: https://www.knhs.nl/media/5184583/tarie ... -01-24.pdf
Hou ook rekening met de eerste keer registratiekosten paard en ruiter.
Ik betaal ook jaarlijks kringafdracht (ik geloof 5 Euro ofzo)

Verenigingen kun je vinden via hier (even doorklikken naar het gebied wat voor jou het meest toegankelijk is:)
https://www.knhs.nl/regios-en-districten/

Ik betaal zelf 65 Euro per jaar aan de vereniging (2013) maar dat kan verschillen (ik las elders iemand die zelfs maar 10 Euro had en ik lees ook bedragen van boven de 100 Euro).

Hyrano123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:32

dus als we wedstrijden willen rijden in nederland, als ik het goed begrijp, moet ik lidgeld betalen bij de KNHS, lidgeld betalen bij een vereniging, en welke kosten komen er dan nog bij?
We wonen in Belgie, in de provincie Antwerpen, bij welke vereniging zouden we ons dan het beste inschrijven? Ik had gedacht om het niet te ver te gaan zoeken, dus richting Breda, Roosendaal, Uden, Tilburg, Eindhoven, Prinsenbeek enz.
Welke vereniging raden jullie ons aan?
Het zou ook een vereniging moeten zijn waar geen verplichtingen aan verbonden zijn omdat ik niet zoveel tijd heb, dus waar geen groepsdressuur wordt gereden, waar je niet moet komen helpen in de cafetaria enz.
En kunnen we dan alle wedstrijden meedoen die worden georganiseerd of mogen dat enkel wedstrijden zijn die bij de vereniging georganiseerd worden waar we lid van zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:39

Groepsdressuur is er bijna niet meer in Nederland en steeds op vrijwillige basis. Ook verplicht helpen is bij veel verenigingen niet vanzelfsprekend. Zelf heb ik destijds in omgeving Roosendaal alle verenigingen gemaild en kosten, afspraken binnen de vereniging en stiptheid/snelheid van het secretariaat vergeleken. Daardoor ben ik bij mijn vereniging terecht gekomen.

Je (dochter) mag aan alle wedstrijden meedoen. Het is wel zo dat bij kringwedstrijden voor selectie, de mensen die echt voor selectie rijden voorrang hebben. Maar bij de gewone wedstrijden is het voor iedereen opengesteld en is het een kwestie wie het eerst komt die het eerst maalt.

Kosten:
- startpas
- abonnement paard en sport
- contributie vereniging
- kringbijdrage
- startgeld per proef
- eenmalig registratiekosten paard of pony
- eenmalig registratiekosten ruiter/amazone

Hyrano123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 13:42

mag ik dan vragen in welke vereniging U aangesloten zit?
En rijdt U dressuur of springen?
En wat kost het allemaal dus in totaal bij uw vereniging?

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:04

Ik ben lid van een rijvereniging in Molenschot (regio Breda) zonder verplichtingen (er wordt ook niks georganiseerd) en was dit jaar voor het lidmaatschap incl KNHS contributie €75,00 kwijt.

De onbeperkte startpas koste mij dit jaar €81,60.

Hyrano123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 14:38

@1metjepaard, dus als ik het goed begrijp moet je lid worden bij KNHs, lid worden bij een vereniging, dan ook een startpas aanvragen. Zonder startpas kan je geen wedstrijden rijden in Nederland? En is al het lidgeld dat je moet betalen voor 1 jaar, dus van januari tot december? En dan mag mijn dochter aan alle wedstrijden deelnemen van dressuur die er georganiseerd worden? En dan moet je ook nog een contributietaks of weet niet juist hoe het noemt betalen voor het paard? En is dit voor altijd geldig of is dit ook per jaar? En als we lid worden zouden we dit dan het beste doen vanaf januari volgend jaar of nu al? En wat moet mijn dochter doen als ze eerst eens een oefenwedstrijd dressuur wil meedoen, en waar vinden we deze?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:24

Je moet jaarlijks betalen:
- lidmaatschap vereniging (kan ook per maand).
- lidmaatschap KNHS.
- abonnement P&S (stom blaadje die hier gelijk bij het vuilnis beland).
- Startpas, deze is geldig voor dressuur, springen en sgw.

Dan eenmalig:
- aanmelden persoon bij KNHS.
- aanmelden paard bij KNHS.
- indien je pony's start moet deze gemeten worden, bij jonge dieren moet dit ieder jaar voor 1 april. Bij paarden hoeft dit niet.

Daarnaast moet je elke wedstrijd natuurlijk nog inschrijfgeld betalen.
Wedstrijden kun je vinden op http://www.startlijsten.nl daar staan ook oefenwedstrijden op, bijvoorbeeld in Udenhout en Prinsenbeek.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:44

@Hyrano123 ik kan niet anders zeggen dan dat @Nies_ het compleet heeft geschreven tarieven van 2013 voor aanmelden paard en persoon, startpassen etc kan je ook hier vinden: https://www.knhs.nl/media/6634035/Tarie ... actie.docx

Voor de oefenwedstrijden heb je geen startpas nodig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:38

Hyrano123 schreef:
mag ik dan vragen in welke vereniging U aangesloten zit?
En rijdt U dressuur of springen?
En wat kost het allemaal dus in totaal bij uw vereniging?

Ik rij bij LR De Plantageruiters, Wouwse Plantage.
http://www.plantageruiters.nl/
(ik rij alleen dressuur, maar uiteraard kun je ook gaan springen)
Er zijn veel Belgen uit de grensstreek lid daar.

Op de website vind je onder het kopje "vereniging" de tarieven.