Ik wil graag de Amigo Bravo Medium Plus gaan bestellen, maar nu zit ik heel erg over de maat te twijfelen. Mijn paard van 3 is nu 1.59 (2,5 week terug opnieuw gemeten en vanaf eind augustus nog 1 cm gegroeid). Ze groeit dus nog en ik wil volgend jaar ook nog wat aan de deken hebben. Ik gok dat ze uit zal groeien tot net over de 1.60. Ik heb nu een regendeken in maat 185 en die zit goed en ik heb nog een winterdeken in maat 175, maar die zit te krap.
Ik zit nu te twijfelen of ik een 6.0 (183) of een 6.3 (191) moet bestellen. Vallen deze dekens van Amigo klein uit, normaal uit of groot uit? Welke maat raden jullie aan?
Even een foto zodat jullie een beeld hebben van mijn paard qua grootte en lengte:
voor mijn 3 paardjes ...weidedekens 200gr en regendekens 0gr. De PRE van 1.60m en tamelijk breed
heeft 190cm ( 6.3 )erop, de ene merrie van 1.62 ook en de andere merrie van 1.63 maar wel lang van lijf 205cm. Alle dekens zitten bij mijn 3 paardjes als gegoten, nooit eerder zo'n goede combinaties tegengekomen
Misschien kan je voor jouw paardje toch best voor die 6.3 gaan...