Petrie Perfect, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Petrie Perfect, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 19:24

Omdat ik alleen topics van een flinke poos geleden kon vinden, open ik maar een nieuw topic.

Wie heeft er ervaring met de Petrie Perfect laarzen? Ik heb momenteel al jaren Ariat laarzen, maar ik ben toch opzoek naar iets meer stevigheid.
Nu hoor ik verschillende verhalen over het loslaten van de coating etc. Maar dit lees ik in topics van een aantal jaar geleden.

Is dat nog steeds zo, of is de kwaliteit van de laars in de jaren goed verbeterd?

Ik hoor het graag! :)

Steephh

Re: Petrie Perfect, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:03

Ik heb zelf jarenlang Petrie Perfect gehad en er nooit problemen mee gehad.
Na jaren intensief gebruikt zagen ze er nog super uit. Een absolute aanrader dus.
Ik vind de kwaliteit van de de Petrie laarzen sowieso erg goed, ben er zeer over te spreken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:05

Ik heb ook de Petrie Perfect.

Heb ze nu bijna 7,5 jaar. Sinds 1 jaar laat er een stukje coating los.
Wel hebben de hakken aan allebei de kanten al losgelaten, vrij vroeg in het begin zelfs. M'n pa heeft ze toen met een spijkertje er weer op vast geslagen, en daarna nooit meer last van gehad.
Ze waren iig hun geld hartstikke waard, want ze zijn relatief goedkoop en hebben het hier al lange tijd volgehouden. (En ik ga er best ruw mee om).

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:06

Draag ze nu 1.5 jaar en onderhoud ze redelijk slecht als ik heel eerlijk ben. Behalve een laagje zand zien ze er nog heel goed uit!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:07

ik rij er nu al 3jaar intensief mee en ze zien er nog super uit!
een aanrader dus.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:28

Ik rij en anderhalf jaar mee en vind het een aanrader!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:13

ik heb ze vroeger gehad, moet wel zeggend e kwaliteit was toen veel beter als nu!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:21

Focussed schreef:
Ik heb ook de Petrie Perfect.

Heb ze nu bijna 7,5 jaar. Sinds 1 jaar laat er een stukje coating los.
Wel hebben de hakken aan allebei de kanten al losgelaten, vrij vroeg in het begin zelfs. M'n pa heeft ze toen met een spijkertje er weer op vast geslagen, en daarna nooit meer last van gehad.
Ze waren iig hun geld hartstikke waard, want ze zijn relatief goedkoop en hebben het hier al lange tijd volgehouden. (En ik ga er best ruw mee om).

precies. Ik heb ze zelfs nog langer, al 14 jaar. Eerste jaren heel intensief gebruikt, daarna alleen voor wedstrijden en nu weer af en toe gewoon voor trainen. Wel 3 keer nieuwe zolen er onder, maar ja, dat is te verwachten. En nog geen coating los.
Ik heb tussendoor ook nog de standaard gehad, maar die was na 3.5 jaar weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:24

Hier ook zeer goede ervaringen. Ik heb mijn Petrie Perfects nu 10 jaar en ze zien er nog super uit, alleen de binnenkant is wat afgesleten. Maar dat moet ook wel. Ik rijd er nog rustig wedstrijden mee!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:28

Ik heb ze ook, maar heb echt zitten janken met het inlopen.
Rijden kan ik er amper mee en staan hier eerder te staan dan dat er iets mee gedaan word.
Zelf het probleem nu dat ze te breed bij m'n kuit zijn geworden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:30

Geen coating probleem gehad.
Wel dat het hele binnenwerk er uiteindelijk los uit kwam en ze veel te ver waren ingezakt.
(en dus de balein in je achilles pees stak en daar het vel eraf schuurde en ze waren altijd netjes met laarzen optrekkers weggezet)

Hel om ze aan te trekken (of uit) met hoge wreef en variabele beendikte naar gelang het dagdeel,
fatsoenlijk erop lopen niet echt mogelijk, na 2 jaar nog de vellen aan mijn enkels.
Inlopen in het begin was nog erger.
Kortom, ik hoef ze nooit meer, maar coating was prima.

Verow19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:44

Heb ook de perfect gehad, ik vond het persoonlijk niks.. Qua uiterijk e.d. niets mis mee hoor, coating e.d. ook allemaal goed.
Maar ik vond ze veelste hard, met rijden had ik het idee dat ik mn paard niet voelde, met been geven, etc.

Ik heb nu lipica's (zweeeeer ik bij), en ik heb ook een paar petrie anky's (voor wedstrijden straks). Die zijn aan de binnenkant niet zo keihard als de perfect die ik had, de anky's zitten wel heerlijk.