HELP! Kabel scheerapparaat kapot!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekj_Jente

HELP! Kabel scheerapparaat kapot!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 19:41

Hallo bokkers!

Kunnen jullie mij helpen?

Ik dacht vandaag fijn mijn paard te gaan scheren, heb het scheerapparaat vorig jaar van een kennis overgekocht, er was 1 keer een paard op de kabel gaan staan en dit is dus gewoon met een speciale tape gerepareerd, nooit problemen mee gehad.
Vorig jaar 4 paarden mee geschoren een hij werkte gewoon goed.

Nu ging ik vandaag mijn paard scheren, 1 kant helemaal goed gelukt en zonder problemen, wil ik haar andere kant gaan scheren ook half gelukt moest alleen nog een stuk buik, schouder en hals. Maar helaas viel toen de stroom weg.
Ik ergens anders geprobeerd ook daar viel meteen stroom uit.

Uiteindelijk sprong de stroom ook weer aan, wil ik weer gaan scheren, viel weer de stroom weg.
Nu vermoed ik dat dit misschien toch aan de kabel van het scheerapparaat ligt aangezien de stroom op beide plaatsen uitvalt.

Nu mijn vraag:
Kun je de kabel van een scheermachine laten vervangen, en waar zou je zoiets het beste kunnen doen?
Ga zelf morgen opzoek, maar aangezien bokt vaak sneller en betere oplossingen weet dacht ik plaats het hier maar even.
Helaas loopt mijn merrie er nu dus zo bij..:

Afbeelding

Kuggur

Re: HELP! Kabel scheerapparaat kapot!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:44

Als het inderdaad de kabel is zou dat simpel te repareren moeten zijn. Vertrouw je niet op je eigen handigheid, even bij een electricien langs, die zou je probleem snel moeten kunnen opossen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:27

Ja hoor. Je kan er zo een njeuwe kabel aanzetten, maar let wel dat deze genoeg wattage kan hebben.

Ik heb hem toen bij Bio Enterprise laten vervangen.

Succes!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:56

even kijken op het apparaat hoeveel watt, dan richting de Gamma of een ander zaak en het juiste watt kabeltje halen...erin plaatsen en je kan door! :)

ik had het vorig jaar erger... mijn kopstuk brak en moest helaas 3weken met een halfgeschoren pony lopen haha

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 19:15

Super! Bedankt allemaal!
Nu heel hard hopen dat het ook echt aan de kabel ligt!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:16

weet je ook waar het zit? gewoon het contact dus direct aan je apparaat vast of ergens halverwege het snoer?

ik had het 2 maanden terug ook.. mijn opa heeft een stuk kabel afgeknipt en opnieuw gemonteerd en hij deed het weer :j oke mijn opa is wel heel handig maar tis niet moeilijk hoor :) maar dan moet je wel een stuk kabel overhouden!!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 00:37

Is al opgelost..

Opa's zijn idd heeeel handig! Toevallig het weekend was opa naar ons toe gekomen en die heeft er naar gekeken.. het lag idd aan de kabel..
hij had nog een oud snoer liggen en heeft me deze erop gezet! Echt super!
Nu loopt mij knap omaatje er weer goed bij hihi

En opa's zijn gewoon echte klussers en weten altijd wel ergens een oplossing voor..
Laatst bijgewerkt door Niekj_Jente op 30-10-13 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:39

haha zo zie je maar weer :) ideaal die opa's van tegenwoordig _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:39

Jammer, vond dit modelletje wel bijzonder :D

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:53

Mijn zus heeft ook zo een scheer apparaat met snoer eb die heeft me altijd zo goed gewaarschuwd dat ik altijd de kabel over mijn schouder moest leggen zodat er geen paard op kan staan!!
Ze heeft een keer meegemaakt tijdens haar stage dat er een paard geelectruceerd werd doordat er een paard met ijzers op de snoer ging staan!!!