Pony valt Mij aan :/

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveottje

Pony valt Mij aan :/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:51

ik hoop dat het juist staat :/
maak je klaar voor het lange verhaal over Brownie

De tittel zegt genoeg mijn pony valt mij aan :( de reden is wss gewoon omdat vroeger er een meisje kwam en die leerde hem steigeren maar keek niet op naar hem nu heeft ze een eigen pony (arme pony ) dus had ik Brownie als verzorgje tot 21 juni dan was de beste van mij :D maar ik ging steeds verder in vd en nu als ik wil starten valt hij me meteen aan -O- steigeren,stampen,bokken,... Niet echt leuk om naar je pony te gaan.. Brownie was heel vies voor ik naar hem ging en uitgehongerd en toen viel hij ons aan maar toen was het weg hij was echt een pony die ik vertrouwde ik kon gewoon onder hem liggen :D maar nu is het allemaal weg het vertrouwen omdat het mens die vroeger steigeren heeft aangeleerd stiekem naar hem kosten weer steigeren aanleert ik heb haar betrapt -O- Dus nu heeft mijn baby heel slechte manieren ik durf gewoon niemand mee te nemen naar hem gewoon omdat hij zo agressief doet.. Het is ook niet zoleuk om hier met 4 blaue plekken op jeheup te zitten omdat je pony flipt...

Dus mischien weten jullie tips om het hem af te leren ? Je kunt er me veel mee helpen
Xxxkelsey

Farome

Re: Pony valt Mij aan :/

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:54

het is vervelend ja, maar IK denk dat het niet alleen maar door dat meisje komt, misschien zit hem iets anders dwars, probeer je pony een op een andere manier te benaderen en een swat anderes dan VD te doen.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:57

Mijn pony is ook in het verleden steigeren aangeleerd(vorige verzorgster, toen ben ik gaan verzorgen en nu is hij ook van mij), en hij heeft het zeker tegen mij misbruikt, maar nooit heeft hij mij daardoor echt aangevallen, het was meer, als hij er geen zin in had ging ie steigeren.
Dit is gewoon echt een kwestie van opvoeden en consequent blijven. Is er geen volwassene die je kan helpen?

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:58

ik denk niet dat je met een goeie basis begonnen bent met VD.. voor de veiligheid zou ik een ervaren iemand te hulp vragen.

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:08

BlauweSteen schreef:
Mijn pony is ook in het verleden steigeren aangeleerd(vorige verzorgster, toen ben ik gaan verzorgen en nu is hij ook van mij), en hij heeft het zeker tegen mij misbruikt, maar nooit heeft hij mij daardoor echt aangevallen, het was meer, als hij er geen zin in had ging ie steigeren.
Dit is gewoon echt een kwestie van opvoeden en consequent blijven. Is er geen volwassene die je kan helpen?

Nee niet echt :/ heel rot

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:10

XxDessy schreef:
ik denk niet dat je met een goeie basis begonnen bent met VD.. voor de veiligheid zou ik een ervaren iemand te hulp vragen.

Ik ben absoluut wel met een goed basis begonnen !

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:16

Misschien is een (ervaren in VD/pony's) volwassen meenemen wel slim, al is het voor een paar keer. Het zo goed kunnen zijn dat de pony geen respect voor je heeft. (niet stom bedoeld, ik porobeer gewoon mee te denken)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:18

Blijkbaar niet, want als je basis goed zit respecteert je paard je.
Bovendien is het niet omdat je met de basis bent begonnen je deze niet meer moet herhalen.
Volgens mij gebruikt je pony het idd als trucje om ergens onderuit te komen.
Je zal hem dus toch eens op zijn plaats zetten.
Tegenwoordig zijn er al heel veel goeie lesgevers in VD, laat je begeleiden, die zijn beter wat er fout gaat en kunnen makkelijker ingrijpen.

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:19

Xloveskanjer schreef:
Misschien is een (ervaren in VD/pony's) volwassen meenemen wel slim, al is het voor een paar keer. Het zo goed kunnen zijn dat de pony geen respect voor je heeft. (niet stom bedoeld, ik porobeer gewoon mee te denken)

Snap ik dat je het zo denkt maar in mij omgeving zijn er niet echt veel paardenkenners :/ en ik vind het raar dat hij nu geen respect heeft voor me en vroeger wel want ik kon echt alles doen met hem :(

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:21

__Astrid schreef:
Blijkbaar niet, want als je basis goed zit respecteert je paard je.
Bovendien is het niet omdat je met de basis bent begonnen je deze niet meer moet herhalen.
Volgens mij gebruikt je pony het idd als trucje om ergens onderuit te komen.
Je zal hem dus toch eens op zijn plaats zetten.
Tegenwoordig zijn er al heel veel goeie lesgevers in VD, laat je begeleiden, die zijn beter wat er fout gaat en kunnen makkelijker ingrijpen.

Ik ga elke dag en om de twee dagen overloop i, al zijn trucjes en hij doet het met plezier kijk maar naar filmpjes op yt ! En ik vind het raar want vroeger had hij gewoon respect voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:22

Ik denk ook niet dat het alleen maar aan dat trucje ligt.
Wat ik uit je post haal, is dat je pony behoorlijk dominant is over jou en voor zo'n dier helpt het niet om hem 'je baby' te noemen en misschien ook zo te behandelen(?).
Mijn paard heeft mij in het (verre) verleden ook aangevallen en dat lag aan mij.
Ik durfde amper de wei in en al helemaal mijn rug niet naar haar toe te keren.

Het enige wat dan helpt, is zorgen dat jij dominanter over komt dan je pony.
Neem een leadrope of longeerzweep mee in de wei en zodra hij ook maar op je af dreigt te komen, geef je hem een beste tik.
Bij mijn paard was 1 tik voldoende, toen was het over en hebben we echt aan de goede dingen kunnen werken.
Jouw paard merkt amper wat van zo'n tik, het helpt hem uiteindelijk zelfs, maar jij zit zelf onder de blauwe plekken.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:24

Nou als ik om de 2 dagen trucjes zou moeten doen zou ik ook chagrijnig worden hoor...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:29

Wat @koudbloedkim zegt zit wat in. Zeker het stuk van dat je je pony je Baby noemt...

Misschien moet je indd wat dominanter zijn, niet wegrennen of bang zijn... gewoon die zweep ja.. dat klinkt misschien wat knullig zoals ik het nu verwoord... maar er zit echt wat in (in t berichtje van koudbloedKim)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:31

__Astrid schreef:
Nou als ik om de 2 dagen trucjes zou moeten doen zou ik ook chagrijnig worden hoor...

Ik ken genoeg pony's die gerust iedere dag zo voor je neus staan voor Vd en pony's die het zelf uitlokken, deze opm. slaat dus eigenlijk nergens op.

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:31

KoudbloedKim schreef:
Ik denk ook niet dat het alleen maar aan dat trucje ligt.
Wat ik uit je post haal, is dat je pony behoorlijk dominant is over jou en voor zo'n dier helpt het niet om hem 'je baby' te noemen en misschien ook zo te behandelen(?).
Mijn paard heeft mij in het (verre) verleden ook aangevallen en dat lag aan mij.
Ik durfde amper de wei in en al helemaal mijn rug niet naar haar toe te keren.

Het enige wat dan helpt, is zorgen dat jij dominanter over komt dan je pony.
Neem een leadrope of longeerzweep mee in de wei en zodra hij ook maar op je af dreigt te komen, geef je hem een beste tik.
Bij mijn paard was 1 tik voldoende, toen was het over en hebben we echt aan de goede dingen kunnen werken.
Jouw paard merkt amper wat van zo'n tik, het helpt hem uiteindelijk zelfs, maar jij zit zelf onder de blauwe plekken.

Dankje voor de tips ! Ik zal het zeker proberen en ik behandel hem niet echt als een baby ik ben redelijk streng op hem hij krijgt redelijk rap een tik

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:33

Een keer een les nemen van iemand in de buurt is geen optie?
Ik denk dat je dit niet alleen moet willen oplossen.

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:34

ijssnuiver schreef:

Het probleem is dat ik niet iemand hen die er iets van kent :(

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:36

loveottje schreef:
ijssnuiver schreef:

plaats een advertentie?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:37

loveottje schreef:
ijssnuiver schreef:

Gelukkig hebben de meeste instructeurs daarvoor geleerd :) .
In welke omgeving staat je pony? Wellicht kan ik je helpen of weet ik een instructeur in jou omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:42

loveottje schreef:
Dankje voor de tips ! Ik zal het zeker proberen en ik behandel hem niet echt als een baby ik ben redelijk streng op hem hij krijgt redelijk rap een tik
Fijn dat je tips aanneemt en ook goed dat je om hulp hebt gevraagd i.p.v doorgaan op deze manier. +:)+
Ik hoop ook dat je iemand vindt die jullie kan helpen en de tip van een advertentie plaatsen is ook een goeie!

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:43

Regio Brugge West-Vlaanderen België

loveottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 20:44

KoudbloedKim schreef:
loveottje schreef:
Fijn dat je tips aanneemt en ook goed dat je om hulp hebt gevraagd i.p.v doorgaan op deze manier. +:)+
Ik hoop ook dat je iemand vindt die jullie kan helpen en de tip van een advertentie plaatsen is ook een goeie!

Bedankt om mij te helpen ! Ik probeer het morgen ik zal het laten weten of het gelukt is :D hoooopppeeen,