Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LinSa schreef:Simpelman, ik vind jouw reactie in combinatie met je onderschrift wel grappig..
Tobiaspruim schreef:simpelman: dus eigenlijk een join up
ik wil eerlijk gezegd niet beginnen met grondwerk met hem, want ik geef toe dat ik er niet genoeg ervaring voor heb om een jonge hengst alles aan te leren.
ShamalArabs schreef:Dat moet misschien duidelijker. Als mijn ernstig verziekte trauma-patientje van 7 rakelings langs me heen springt en uitslaat met beide achterbenen in mijn richting dan wordt ik niet boos maar toon wel even boos naar hem. Ik blijf in mijn emoties onverschillig, waardoor mijn boze houding alleen maar houding is. Daardoor blijf ik alert op alle bewegingen, wordt mijn visie niet vertroebeld door emoties en kan ik ook niet over grenzen gaan doordat ik me laat leiden door die emoties
ShamalArabs schreef:Dat moet misschien duidelijker. Als mijn ernstig verziekte trauma-patientje van 7 rakelings langs me heen springt en uitslaat met beide achterbenen in mijn richting dan wordt ik niet boos maar toon wel even boos naar hem. Ik blijf in mijn emoties onverschillig, waardoor mijn boze houding alleen maar houding is. Daardoor blijf ik alert op alle bewegingen, wordt mijn visie niet vertroebeld door emoties en kan ik ook niet over grenzen gaan doordat ik me laat leiden door die emoties
Simpelman schreef:Het werkelijk gebruik van geweld is bijna nooit nodig.
En nooit als je een paard van veulen af juist opvoedt.
Het is een kwestie van houding.
In je houding is duidelijk zichtbaar dat je bereid bent, en in staat, te "doden".
Het is bluf en die wordt gebracht met brutaliteit.
Eén keer goed neergezet heb je dit vrijwel nooit meer nodig.
Kiashi schreef:Als Thomas mijn omver loopt in de wei probeer ik ook gewoon stevig te blijven staan en hem weg te duwen, maar 't is natuurlijk wel een groot paard he![]()
We moeten dus strenger worden in het naleven van commando's en met de basis (vertrouwen & respect) van grondwerk beginnen?
Dit is eigenlijk wat wij dus ook al in gedachten hadden, we zijn ons vollop aan het inlezen