Buitenrijden in schijf (rucphen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uruguay

Buitenrijden in schijf (rucphen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 17:08

Ik ben benieuwd naar uitrijmogelijkheden met paard in schijf. Ik ben aan het kijken voor huizen bij witte moeren en hoekveensedreef. Ten zuiden zie ik op de kaart wat bos en polderlandschap. Is het leuk om daar paard te rijden? Zijn de rucphense bossen ook toegankelijk in het zuidelijke deel? Ik ben weleens in het noorden van die bossen geweest en dat was prachtig. Ik vroeg me af of zuiden ook mogelijk is.

Uitgebreide reacties zou ik heel blij mee zijn. Een huis kopen is erg spannend, dus duidelijke toelichting met straten etc erbij is heel erg welkom.

Wie wil me helpen? Alvast erg bedankt!!!

Emma_s_girl

Re: Buitenrijden in schijf (rucphen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:42

De Rucphense bossen zijn voor ruiters toegankelijk, maar je mag er alleen op de ruiterroute rijden. Dit jaar is er met tijden intensief gecontroleerd en zijn er stevige boetes uitgedeeld. De ruiterroute op zich is zo'n 9km en loopt deels door militair oefenterrein. Een behoorlijk deel van de route wordt tevens gebruikt door gewoon verkeer. Er is al een topic over: [BRT] rucphense hei

Ten zuiden van Schijf loopt ook een mooie ruiterroute, over landgoed Wallsteijn, de Moeren, de Reten. Als je de Witte Moeren afrijdt, richting Rucphenseweg, rijd je vanzelf tegen die route aan. Zelf sta ik daar nu in de buurt en vind het persoonlijk een veel mooier gebied dan het Rucphens bos. Als je op www.afstandmeten.nl kijkt, paardrijden en Noord-Brabant, dan kom je een route tegen van ene vdbraak van 29-06-2012, 28.6km, Achtmaal/Pannenhoef. Een deel van die route is de ruiterroute waar ik het over heb. Het ander deel gaat door de Pannenhoef.

Prachtige omgeving om te gaan wonen en paard te rijden lijkt mij. Zou ik geen straf vinden. Ga je je paard(en) aan huis stallen?