Jong paard B starten als je al 2x Z1 bent geweest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Jong paard B starten als je al 2x Z1 bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 12:37

Hee, ik heb een vraagje waar ik zo snel even niet precies het antwoord op kon vinden.

Ik weet als je 2x Z bent geweest, dat je geen B meer mag starten, maar in het L1 moet beginnen, maar..
Ik ben nu pas 1x Z1 gestart alleen met m'n 5 (bijna 6) jarige komt het nu al dichtbij.
Stel nu dat ik mijn 3 jarige in januari B start, en in februari Z1 met m'n andere, mag ik dan wel gewoon door blijven starten in de B, omdat ik daar dan al eerder in gestart ben met m'n 3 jarige, of moet ik dan weer wachten tot april en dan weer in het L1 beginnen?

vienna2

Re: Jong paard B starten als je al 2x Z1 bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:42

Ja, eenmaal gestart in die klasse mag je daar in blijven.
Dus zorg er voor dat je eerst B gestart bent voordat je Z1 gaat starten.
Succes !

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:44

Als je al gestart bent in de B dan mag je die uitrijden of versneld promoveren. Aan jou dan de keus.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:46

Dan mag je B blijven doorstarten. En sowieso moet je twee keer z geklasseerd zijn, dus een wp hebben. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd wat de leeftijdsgrenzen zijn, mag je een driejarige in januari al starten? Of is die dan al vier? En mag een vierjarige pas per 1 april dan L1 starten?

/add
Opgezocht en het is een driejarige in het b vanaf 1 oktober en een vierjarige in het L1 vanaf 1 april.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:19

Oke toppie danku! Dacht het al maar wilde het even zeker weten..

Dat van die leeftijdsgrenzen wist ik al wel inderdaad :j
Maar ik ga die 3jarige nu nog niet starten, nog niet klaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:06

Gewoon dispensatie aanvragen dan Arielle, doen ze tegenwoordig blijkbaar helemaal niet moeilijk meer over, ken meerdere gevallen die laatste weken dispensatie hebben gekregen. :o

(mn mail is naar de knhs onderwge hierover)

Maar als je een paard eenmaal gestart bent in een klasse, mag je die klasse blijven rijden dus hoef je niet te promoveren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:09

als dat waar is, kan ik ook wel eens kijken voor dispensatie :D (vind het trouwens vreemd, maar dat terzijde).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:29

Ik heb ook dispensatie gekregen voor een soortgelijk geval, deden ze totaal niet moeilijk over bij de KNHS :j
Kun je altijd proberen dus mocht je het nodig vinden!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:04

Als je eerst je jonkie in de B start en later pas die winstpunt in het Z mag jij gewoon door blijven rijden in de B.

Succes!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 21:17

Ga allemaal niet moelijk doen met dispensatie aanvragen blabla haha. Ik zorg gewoon dat ik B start voor ik Z ben gestart :).

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:32

Ik heb dit probleem ook maar dat is helaas al voor volgende maand.. Dit antwoord heb ik terug gekregen van de KNHS:
Zodra jij je 3 jarige in de B gestart bent en je daarna met je paard een winstpunt haalt in de Z1 mag je de 3 jarige gewoon B blijven starten.
Haal je eerst een winstpunt in de Z1 en start je daarna B met de 3 jarige dan mag dat niet.
Hetzelfde geldt ook voor je 4 jarige.
Zodra jij met je paard een winstpunt hebt in de Z1 mag je elk paard in die klasse uitbrengen of versneld promoveren naar de Z1.

Ik ga nog wel even navragen of ik ook echt de proef moet uitrijden. Ik vind het heel jammer dat ik nooit meer B mag starten met de jonkies, maar aan de andere kant ook weer een voordeel dat ik ieder paard in de klasse mag starten waarin ik wil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:56

nee, je hoeft het B dan niet meer uit te rijden, je mag gewoon versneld promoveren.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:30

Lielle schreef:
nee, je hoeft het B dan niet meer uit te rijden, je mag gewoon versneld promoveren.

Klopt, maar bedoel of ik de eerste proef met mijn 3-jarige ook echt moet uitrijden om in de B te mogen blijven. Heb gemaild naar de KNHS, en anders maken we de proef wel in stap af ofzo :') Echt waar, als ik nu niet Z hoefde te zijn dan zou mijn 3-jarige wel thuis blijven maar ik ga haar nu ook niet pushen en extra trainen in de hoop dat er een fatsoenlijk B proefje uitkomt. We zien het meenemen maar als een goede ervaring en kunnen dan volgend jaar in de B veel ervaring op doen :)

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:10

Heb inmiddels antwoord:
Je moet wel echt gestart zijn met je B paard voordat je met je Z1 met winstpunten rijdt.
Je kan natuurlijk starten en halverwege de proef vrijwillig beeindigen.
Let op dat dit wel duidelijk in de uitslagen wordt opgenomen.
Inschrijven en afmelden is niet genoeg, je moet echt gestart zijn.

dontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:01

en als je dan z2 bent en je koopt een paard en mag je dan ook gewoon b starten
P.s ik had ook gehoort dat je dan klasse's over mag slaan is dat waar?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:25

dontje schreef:
en als je dan z2 bent en je koopt een paard en mag je dan ook gewoon b starten
P.s ik had ook gehoort dat je dan klasse's over mag slaan is dat waar?

Als jij als ruiter nog nooit gestart bent, mag je B starten. Als je al wel eerder gestart bent met een ander paard mag je 1 klasse lager starten dat de hoogst gezamenlijke klasse.

Dus als jij M1 bent, paard Z2, hoogst gezamenlijke klasse is dan M1. En je mag 1 klasse lager starten dan de hoogst gezamenlijke klasse, dus mag je L2 starten.