Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zilfstar schreef:Laat dit je ouders eens lezen: Hier een moeder. Van een kind met aangeboren hersenbeschadiging. Hij heeft moeite met de motoriek, met gedrag en emotie. Heeft ADHD en ik maak me regelmatig zorgen over de toekomst.
De uitdagingen van mijn zoon zijn groot. Elke dag. Maar van een kind wat door een val met een slechte cap een hersenbeschadiging krijgt nog vele malen groter. Denk aan opnieuw leren lopen, praten, lezen, schrijven en je mag hopen dat t kind ooit weer op een paard kan zitten, laat staan rijden.
Ik ben 40, zoon 11 en dochter 8. We rijden alledrie en onze hersens zijn mij heilig. Als 1 van onze caps kraakt, gaat ie eruit en komt er een nieuwe. Cap v dochter was te klein geworden, andere cap die ik had was iets te groot, dus bewoog op t hoofd. ik ben een andere gaan halen.
Hersens krijg je maar 1 keer, zijn onvervangbaar en daarom moet je een cap hebben die betrouwbaar is. Dus niet eentje die kraakt, niet eentje waarmee er tegen een lamp wordt geslagen. Hier liggen caps in de kast en wordt er door iedereen zorgvuldig mee om gegaan.
Je kind is de prijs van een nieuwe cap vele malen meer waard.