Stalgenoot heeft een haflinger. Heeft zelf geen bokt dus vandaar mijn vraag voor haar. Nog niets mis mee. Beestje heeft een berevacht. Zou dus eigenlijk geschoren moeten worden. Maar nu komt het. Geen enkele deken ligt behoorlijk. Hij is te breed bij de schouders waar door dekens op de schoft gaan trekken. En we bang zijn dat als hij geschoren is hij echt wonden krijgt van het trekken. Een maat groter zit bij de borst wel beter maar trekt dan weer naar achter waardoor hij ook weer gaat trekken.
Vroeger (jaar of 15 terug) had je van de arabieren dekens. Deze hadden een terug gesneden schoft. Wij denken dat die dekens mogelijk beter zouden passen. Maar zijn die er ook in een outdoor variant? En waar kan je die kopen? Of heeft iemand een andere optie?
de dekens van arthurs westernstore zijn geweldig. Die liggen ook goed bij mijn beer.
Hettieheks
Geplaatst: 19-10-13 20:12
Nu kan ik natuurlijk niet op de naam komen.. Maar heeft ze al een bescherming voor de borst? Wij noemen t altijd een sport bh vriendin van me die heeft t ook zo met haar haflinger/fjord. Die heeft nu bucas dekens met dat ding er onder trek je aan over t hoofd en maak je achter de voorbenen vast
gr_roos
Geplaatst: 19-10-13 20:14
Rambo heeft een speciale quarter deken en volgens mij stormshield ook. Nadeel van die dekens is dat ze lastig te verkrijgen zijn en de enige webshop in nederland die ze verkoopt behoorlijk onbetrouwbaar is als je bokt zo leest.
wouke
Geplaatst: 19-10-13 20:16
Burcas ligt bij mij haflinger super. Is ook een met brede schouders, andere dekens zijn voor te smal of trekken naar achteren.
ponyparadijs
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-13 20:19
Tja ik ben van mening dat zo'n bh niet de oplossing is. De oplossing is het zoeken naar een goed passende deken. Zolang we nog het idee hebben dat we die nog kunnen vinden gaan we niet aan een bh.
Ik heb een forse type Haflinger en heb ook idd verschillende merken geprobeerd King is 1,54 en heeft dekenmaat 195 van het merk harryhorse.. Deze ligt super
Kamide
Geplaatst: 19-10-13 20:24
Die bh dingen zijn ook niet alles inderdaad is mijn ervaring.
ik zou ook voor een rambo gaan met die ringsluiting.. masr is wel een investering.
is het geen oplossing om een borstverbreder te gebruiken?
Zenithdekens zijn idd fijn maar ik ben ze nog nooit in een outdoorvariant tegen gekomen.
borstverbreder wil echt nog wel eens helpen! En is een stuk goedkoper als dure rambo terwijl je nog niet zeker bent dat die dan goed ligt. succes ermee!
wouterpaard
Geplaatst: 19-10-13 22:31
Amigo dekens heb ik op mijn haflinger liggen. Mijn ervaring is dat die vrijwel overal oppast.
Nouvel
Geplaatst: 19-10-13 22:42
Dominick is heel mooi ruim aan de voorkant en daardoor super geschikt voor bredere paarden!
Kamide
Geplaatst: 19-10-13 22:43
Offtopic: @ wouterpaard: hee oud klasgenoot!!
lucifertje
Geplaatst: 19-10-13 22:43
Ik heb een wheaterbeeta deken gehad op een brede KWPNer. Erg fijne deken en bleef goed liggen.
Hier ook Amigo op een haflinger, het voordeel is dat ze ook de tussenmaten hebben (die van mij heeft 140/190, 6,3)
Wheater Beeta is ook heel goed.
Anoniem
Geplaatst: 19-10-13 22:54
Durf te zweren dat cattleman past! Deze zijn idd voor quarters gemaakt maar liggen ook heel fijn op andere rassen met brede boeg. Tevens hebben ze een heel fijne uitsparing bij de schoft waardoor je geen drukplekken krijgt en je je manen spaart.
Ook dominick dekens zijn ideale dekens die geen knelpunten heeft. Evt kan je ook een borst verbreder gebruiken of de Bucas heeft ook een speciale lijn voor paarden met een brede boeg. Dit zijn allemaal wel dekens met een prijskaartje maar ze zijn dan ook van super kwaliteit! Soms kan je ze 2ehands ook nog wel voor een leuk prijsje vinden
Nouvel
Geplaatst: 19-10-13 22:55
ik heb evt mijn dominick te koop omdat 'ie net iets te kort is voor mijn merrie jammer genoeg...