Kan ik mijn pony nu nog wassen als ze buiten staat en als ik dr een deken op doe(regendeken o gram)?
Ze is zwart en morgen gaan we weg en ik weet niet hoe ik haar anders weer wit krijg. Heb wel vlekkenspul van cowboy magic maar daar kan ik haar vast niet helemaal mee doen.
Ja hoor je kunt gerust wassen. Na het wassen eerst ff kwartiertje wandelen zodat ze wat warm wordt. Droogt ze sneller. Let op dat je deken schoon is anders is ze weer zwart
Akecheta
Geplaatst: 19-10-13 08:21
Ik neem aan dat ze zwart is van de modder? Dan zou ik de modder op laten drogen en daarna uitborstelen. Ik heb een witte tinker, en die kan er ook wat van. Soms tref ik hem meer zwart dan wit aan. Voor het borstelen gebruik ik deze: . Hier haal ik echt alle (opgedroogde) blubber mee uit zijn vacht, zelfs mijn (s)tinker is daarna weer wit.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 19-10-13 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Lulychellu
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-13 08:22
het moet dan voor morgen half 12. Heb ook wel een fleecedeken, wel een open loopstal maar dat is nou ook niet veel warmer dan buiten
Lulychellu
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-13 08:23
Norton schreef:
Ja hoor je kunt gerust wassen. Na het wassen eerst ff kwartiertje wandelen zodat ze wat warm wordt. Droogt ze sneller. Let op dat je deken schoon is anders is ze weer zwart
dank je dan ga ik dat toch maar doen
Angela
Geplaatst: 19-10-13 08:23
Ja hoor, kan prima. Ik zou wel eerst de ene helft (voor of achterkant) wasssen, en daarna de andere kant. Lekker een fleecedeken (liefst met hals) op, of anders met een handdoek droger wrijven. Ik zou de regendeken pas opleggen als het paard echt droog is. Op een nat paard is een fleece of wollen deken veel fijner.
Lulychellu
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-13 08:25
Gooya, het is al opgedroogt maar blijft er op zitten ook met die borstels(heb ik ook al geprobeert) haar vacht is gewoon vies
Angela, thanx voor de tips, ik doe eerst de fleecedeken op en dan als ze droog is pas de regendeken
Ik heb ze gister een beetje gewassen. Ze waren erg bezweet van buitenrit, dus helemaal afgespoten. Daarna maar meteen manen en staart gewassen. Had toen op het lichaam al fleece gelegd. Ik heb ze daarna een 0 gr erop gelegd en buiten laten staan, was nog zonnetje en bewegen helpt wel.
Vroeger waste ik mijn pony en ging ik rijden of longeren dag voor wedstrijd. Dan worden ze snel droog.
Probeer een beetje uit de tocht te staan en ga lekker wandelen met een fleecedeken op of ga rijden of longeren zonder iets, werkt prima.
Angela
Geplaatst: 19-10-13 19:20
Mijn paard is vandaag weer grotendeels gewassen. Weer was er echt heerlijk weer voor