Strakke lakchaps uitlopen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Strakke lakchaps uitlopen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:20

Hoi allemaal,

Ik heb hele mooi crocolak chaps gekocht, ze waren te lang en ik heb ze helemaal op maat moeten laten maken, uiteindelijk was ik er helemaal klaar mee en heb ik voldoening genomen met hoe ze nu zijn. (ik krijg ze aan en ze zijn niet meer te lang) maar echt lekker zitten ze niet. Ze zitten voor mijn gevoel heel strak. Ik krijg ze wel gewoon dicht maar het zit me gewoon niet lekker. Daarom rijd ik er nooit mee en dat is echt zonde na al het geld wat ik er aan heb uit gegeven. Heeft iemand een idee om ze iets op te rekken? Er zit wil een beetje elastiek aan de achterkant dus ik zit dat al telkens uit te trekken maar ik heb niet echt het idee dat dat een verschil maakt.

Alvast bedankt!

Piuni

Re: Strakke lakchaps uitlopen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:21

Een groot stuk stevig karton erin doen?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:23

hoe bedoel je? :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:24

Gewoon veel gaan dragen, net zoals laarzen zullen ze toch wel wat gaan oprekken lijkt mij?
Je topic heb je trouwens 2x gepost, misschien kun je die andere nog verwijderen..?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:24

Gewoon mee gaan rijden werkt meestal het beste. Even doorbijten dus. Hoe vaker je ze gebruikt, hoe soepeler ze zullen worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:25

Mijn laklaarzen bleven ook veel stugger dan mijn gewone laarzen dus echt helemaal soepel denk ik niet dat het wordt. (daar zouden ze ook niet mooier op worden want dan komen er krakkels in, misschien dat je dat op croco minder ziet maar bij effen lak is dat echt lelijk)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:27

ow ja zie nu pas dat ik 2x had gepost, ik heb m verwijderd!

Ja rijden kan, maar ik ben zo bang dat het me benen afknelt ofzo.
Ik hoorde wel van iemand dat het helpt al je ze eerst goed nat maakt met warm water? Of heeft iemand misschien idee hoe ik dat elastiek uitgerekt krijg?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:38

Mijn eerste leren chaps zaten ook wat te krap.. heb wel met krampen in mijn kuiten gereden. Gewoon doorgaan! ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:40

Ik vind dat nat maken altijd eng, straks verkleurd het ofzo.

Waar heb je ze trouwens vandaan als ik vragen mag?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:05

ik heb daarnet het elastiek nat gemaakt en toen aan getrokken. Ik ben er niet zo heel bang voor dat het verkleurd, ze komen van de ruitersportzaak hier in t dorp

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:33

Je hebt laarzenspanners, die kan je er misschien in steken als ze dicht zijn. En anders inderdaad gewoon aandoen.
Mijn laarzen zaten zo vreselijk bij het rijden dat ik ze uiteindelijk ook niet droeg en uiteindelijk ben ik begonnen met het huishouden er in te doen. Stofzuigen, borstelen, vuilzakjes leegmaken,... Alles waar ik veel mee moest rondlopen. Het was ook niet aangenaam, maar dan kon ik wel meer rusten dan dat ik op mijn paard kan doen. Inmiddels zijn ze helemaal perfect, maar ik hou ze nog even thuis. Nu werd er net goed gepoetst :+