Paard ontsnapt steeds

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Paard ontsnapt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 21:42

Hallo,

Sinds 1,5 maand verzorg ik een ontzettende leuke haflinger. Mevrouw staat alleen en ik vind het behoorlijk sneu. Ik ben vandaag weer geweest, sinds 1,5 week geleden. In deze tijd is zij zo'n 3x ontsnapt. Vandaag dus ook weer en stond zij bij de buurman.

Ze MOET een maatje en het liefst per direct, maar de eigenaar wil liefst een paard waar op gereden kan worden. Nu staat haflinger niet bij haar aan huis, maar bij een alleenstaande man. Genoeg ruimte en hij vind het geen probleem.

Ik weet dus dat zij dit doet wegens eenzaamheid, maar ik krijg de eigenaresse maar niet aan het licht dat er een maatje per direct bij moet.

Ook weet ik zeker dat er een osteopaat bij moet, maar dat wil ze ook niet, tenzij het echt serieus is. Ik ben bezig madame te trainen, zij rijdt enkel buitenritten met haar & verhuurt.
Vandaag ook weer. Heenreis ging goed en terugreis op een stuk van een 500 meter misschien iets meer is zij 10x weggezakt. Op de thuishaven beetje gevoeld en blijkt dus links te zitten. Ze drukt dan haar rug nog verder weg en krimpt.
Dit krijg ik bij eigenaresse niet aan het licht.

Mijn instructeur wil dat van osteopaat wel aan haar melden wanneer ik weer les heb gehad.
Alleen dat maatje. Ik heb een aantal op het oog die of bruikleen over gratis over te nemen wegens mankementen.
Zal ik dit gewoon doen? Land is niet van haarzelf.

Ik zie mn pony gewoon wegkwijnen en wil eigenlijk niet eens terug naar die plek.
Denk als er een maatje bij komt dat dit ontzettend zal verbeteren.

Wie kan mij hieruit helpen, want stoppen zal ik nooit doen.

Groetjes Daantje

Anoniem

Re: Paard ontsnapt steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:53

Ik zou hier zelf absoluut geen geld of verantwoordelijkheden aan gaan nemen, niet doen dus hoe sneu het ook is... Helaas. Hopen dat de eigenaar tot inkeer komt en anders misschien een ander paard zoeken met een eigenaar die wel meer voor zijn of haar paard over heeft...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:55

Ik zou niet zomaar een paard met mankementen gaan ophalen. Daar komen altijd wel dierenartskosten bij en je kunt iemand niet gaan opzadelen met zo'n dier. Zelf onderhouden lijkt me ook geen puik plan, dan kun je net zo goed een gezond paard kopen toch?

Het is de taak van de eigenaresse, niet die van jou. Mss kun je in overleg met de eigenaar van het land een huurder erbij zoeken?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 22:26

Paard heeft mankementen mbt rijden. In rust is alles goed.

Geld wil ik er eigenlijk ook niet aan besteden. Vandaar dat mn instructeur het ook gaat brengen. Misschien dat ze dan meer ziet.

Dan is er al 1 probleem opgelost waarschijnlijk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:08

Kun je er geen geitje bij zetten of een paar schapen? Die houden het weilandje mooi bij en zijn prima vriendjes voor een paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:42

RoyceMack schreef:
Kun je er geen geitje bij zetten of een paar schapen? Die houden het weilandje mooi bij en zijn prima vriendjes voor een paard..

Ehh die zijn geen vriendjes voor een paard want het zijn geen paarden :)

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:42

Ik heb best weleens gehoord dat mensen een ezel bij hun paardje in de wei zetten en dat dit best werkt als gezelschap.. Heb er zelf geen ervaring mee! Maar het zou wel een goedkope uitkomst kunnen bieden

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:38

Ennn een ezel is een ezel en ook geen paard.

Paard hoort niet alleen te staan.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:48

Shetjes genoeg in de aanbieding. Zoek er zo eentje? En let wel op dat de weide geschikt is voor zo kleintjes

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 13:31

Eigenaresse kijkt nu naar appaloosa voor de kids en er is een d-pony bij!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:58

Goed zo een zorg minder. En anders als de eigenaresse niets erbij kan nemen. En jijzelf niet. Vraag aan de eigenaar van de weide of hij wil verhuren aan derde en jij bemiddeld;) Heb je ook gezeldschap zonder er voor te betalen en onderhouden dan. Enige is dat er verloop kan zijn omdat mensen weer weggaan.