Trektocht met huifwagen door Noorwegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Trektocht met huifwagen door Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 23:07

Beste bokkers,

Mijn vader en ik zouden graag a.s. zomervakantie, als ik geslaagd ben voor mijn VWO-examen,
een trektocht met een huifwagen door Noorwegen willen maken.

We hebben al 3 keer met een huifkar door Drenthe gereisd en dat was heel erg leuk. Zo leuk, dat we dit graag in Noorwegen willen doen, een land die we allebei graag willen zien.

Hebben jullie misschien tips voor ons? Of misschien een ander Scandinavisch land waar dit mogelijk is? :)

Alvast bedankt!!

Napie

Re: Trektocht met huifwagen door Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:04

Geen idee of dat mogelijk is. Ik ben in totaal 2,5 maand in Noorwegen geweet en dit helemaal doorgereisd met de auto. Hoe mooi ik het mennen ook vind zou ik het nooit met een huifkar doen want dan mis je gewoon heel veel. 50 km met de auto kost al een uur. Daarbij is bijna geen weg vlak dus lijkt het me bijna onmogelijk worden tenzij je heel erg in het zuiden blijf

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:22

Dankjewel Napie voor je bericht. Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Ik heb inmiddels wel gevonden dat het ook in Denemarken kan.
Heeft iemand daar ervaring mee?

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:51

Ik heb wel ervaring in Ierland, weet niet of dit ook een optie is. Hier hebben ik en 2 vriendinnen een week rond getrokken met de huifkar. Dit beviel ons erg goed. De man was goed voor zijn beesten en de weg was duidelijk. Ons paard (danny) beviel erg goed. Dit was bij: 'In to the west'.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:53

Noorwegen is daar niet geschikt voor, van de ene plaats naar de andere gaan ben je al heel lang voor onderweg.