Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lauraneyens schreef:saroanda schreef:Met zulke afwijkende maten raadt ik lipica af. Zij hebben 3x een paar laarzen maat 42 met kuitmaat 45 gemaakt en 3x verprutst....
raar, zij maken laarzen op maat hoe kunnen ze het dan verprutsen?
wat was er niet goed gelukt?
Dreamybol schreef:Hier ook te kleine voeten voor mijn kuitmaat, maar zeer blij met mijn Lipica's. Ging in het begin iets fout, maar dat hebben ze netjes opgelost en nu ik flink ben afgevallen hebben ze mijn laarzen weer maximaal ingenomen, zodat ze nu wel weer passen. Kostte natuurlijk wel geld, maar nog altijd minder dan nieuwe laarzen aanschaffen.
Zijn die Fildona laarzen ook maatwerk? Want ik denk dat je daar wel aan moet met voetmaat 39 en kuit 44..

Dreamybol schreef:Denk dat je over alle merken verschillende verhalen leest. De één is ook weg van Petri, terwijl de andere het kachelpijpen vindt. Idem als het gaat over de ritsen van Petri/Lipica. De één zegt dat zo stuk zijn en bij de ander gaan ze jaren mee. Dat maakt het nou net zo lastig. Zelfs over de duurste merken kun je tegenstrijdige berichten vinden.
Als het qua prijs niet uitmaakt, dan zou ik kiezen voor wat ik het mooist vind. Nadeel van (half) maatwerk is dat je het niet kunt passen om te voelen.
Denk dat de Fildona rechtstreeks uit Italië moeten komen? Dan kun je nog wel eens lang bezig zijn als er toch iets mee is en ik weet niet precies wat ik me voor moet stellen bij dat halve maatwerk. Hoe zullen ze de laarzen dan wijder maken? Ik zou dat bijvoorbeeld niet willen zien aan de laarzen.