Merrie gaat liggen in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Merrie gaat liggen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:27

Mijn merrie heeft claustrofobie en als ze in de trailer staat en haar benen niet wijd genoeg open kan zetten dan gaat ze liggen omdat ze zich dan veiliger voelt. Dinsdag komen mensen haar halen maar weet niet met wat voor trailer. Hoe kan ik verhelpen dat ze gaat liggen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:29

2 paards trailer en tussenschot eruit?
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 13-10-13 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:29

Heb je een twee paards trailer??? Verder begrijp ik niet wat er mis is met liggen in een trailer... Zie ik wel vaker gebeuren hoor

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:30

listiglistje schreef:
2 paars trailer en tussenschot eruit?

In topic staat dat ik niet weet met welke trailer ze komen
Kan dus een 1 1,5 of 2 paards zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:30

Raakt ze in paniek als ze ligt? Anders zou ik zeggen, lang vastzetten en lekker laten liggen. Als dat haar eigen keuze is en ze er rustig onder blijft...
Tweepaards trailer zonder tussenschot is voor dit soort paarden vaak een oplossing, dus je kunt ook de mensen die haar komen halen vragen of ze een 2-paards willen meenemen. Ik neem aan dat ze wel van dit probleem met je paard af (willen) weten zodat ze onderweg niet voor verrassingen komen te staan.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:31

Missie_Maxie schreef:
Heb je een twee paards trailer??? Verder begrijp ik niet wat er mis is met liggen in een trailer... Zie ik wel vaker gebeuren hoor
nou ze laat zich echt vallen, heb schrik dat ze zich pijn doet

Ibbel

Re: Merrie gaat liggen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:32

Tja, wat wil je nou? Je weet van het probleem af, en nu het paard opgehaald wordt (verkocht?) wil je het op stel en sprong oplossen? Dat kan dus gewoon niet.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:39

vragen aan de mensen met wat voor trailer ze komen en uitleggen waarom je dit wilt weten.
is wel zo eerlijk he.
en weten ze gelijk wat ze kunnen verwachten.
wij hadden een pony van 25 jaar oud.
die kon alleen vervoert worden achteruit hahah.
dus met zijn kop bij de klep. dit vond hij fijn en deed toen niks.
maar er in zetten zoals het hoort kreeg je met geen mogelijkheid voor elkaar en raakte hij in paniek.
sommige paarden hebben eenmaal een verhaaltje of een andere manier dan de meeste paarden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:46

Ik vind dat je eerlijk moet zijn, vooral als het om een verkoop gaat. Dat kun je toch niet maken... Verder vind ik het niet echt een probleem, als een trailer groot genoeg is zou ze van mij mogen gaan liggen. Een van mijn pony's doet het ook en staat relaxt op als we op plaats van bestemming zijn. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:48

Deed die van mij ook. Lag op haar dooie gemak hooi te eten in de trailer, was gewoon te lui om te blijven staan.
Ik zie het probleem niet zo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:49

banketstaaf schreef:
Missie_Maxie schreef:
nou ze laat zich echt vallen, heb schrik dat ze zich pijn doet

je kan toch vragen of ze met een 2 paards zonder tussenschot komen? Gewoon het verhaal vertellen, of je moet iets willen verbergen voor ze?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:53

Het lijkt mij allereerst gewoon erg handig alles eerlijk uit te leggen aan de nieuwe eigenaren, vóór ze haar op komen halen. :=

Inderdaad, 2-paardstrailer zonder tussenschot. Als jouw merrie graag wil liggen moet je haar lekker laten liggen. Dat van dat omvallen, heb je haar dan nog nooit vervoerd? Maar dat zou wel moeten als je zegt dat ze wilt gaan liggen. Dus weet je dan niet hoe je ermee om moet gaan?

Succes!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:53

Nee ik ga eerlijk zijn, maar als we haar eruit willen halen blijft ze liggen. We moet dan de borststang eruit halen omdat ze anders niet wilt opstaan

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:55

Waarom niet die mensen opbellen en vragen? Snelste oplossing lijkt me.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:57

Een 1,5 paards is ook breed genoeg om wijd te staan. En komen ze met een 2 paards dan kun je gewoon zeggen dat het schot om gezet moet worden. En ja het wel zeggen.

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:33

Wij hadden ook een claustrofobisch paard! Al hij samen met mijn paard in de 2-paards trailer stond dan ging hij ook liggen en met zijn benen tegen de wand aan slaan ondanks dat hij best breed kon staan aangezien we een flexibel tussenschot hadden. Wij hebben toen een tweede hands paardenvrachtwagentje voor 2 paarden gekocht en toen was het probleem verholpen. Ook kon hij goed alleen staan in een 1,5 en 2 paardstrailer, mits in de 2 paardstrailer het schot naar de zijkant was geschoven.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:43

Goof schreef:
Deed die van mij ook. Lag op haar dooie gemak hooi te eten in de trailer, was gewoon te lui om te blijven staan.
Ik zie het probleem niet zo.

Mijn 2 jarige ook, eerste keer alleen op trailer, ging onderweg lekker liggen en echt niet uit angst.
Hij vond het gewoon handiger om erbij te gaan liggen, hoef je ook niet meer zo je evenwicht te bewaren.
Gestopt m weer laten opstaan en korter aangebonden, toen bleef ie wel staan.

Is het bij jouw paard wel echt paniek? Want gaan liggen lijkt mij niet een logische reactie voor een paard (=vluchtdier) in paniek?!
Fight of flight zijn dan veel logischer... Of het zou een hele rare 'Freeze' of 'Faint' reactie zijn.

Logischste oplossing is de nieuwe eigenaren inlichten over dat ze het best met een 2paardstrailer vervoerd kan worden.

Louis71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:26

Misschien kun je de mensen het beste even opbellen en vragen wat voor trailer ze hebben. Dit zal de makkelijkste oplossing zijn. En anders lekker laten liggen. Als zij zich daar beter door voelt is het toch goed? Dan zorg je ook niet voor extra stress.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:16

Louis71 schreef:
Misschien kun je de mensen het beste even opbellen en vragen wat voor trailer ze hebben. Dit zal de makkelijkste oplossing zijn. En anders lekker laten liggen. Als zij zich daar beter door voelt is het toch goed? Dan zorg je ook niet voor extra stress.

Beetje lezen. Deze vraag was vd 13 en zou 2 dagen later weg gaan. dus dat paard is allang opgehaald.