Wat vragen over FNRS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Wat vragen over FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 14:54

Ik een aantal vragen over de F-proeven, de theorie toetsen, juryleden... Ik heb het theorieboek thuis liggen, maar er zijn toch een aantal vragen:

1. Bij 210 punten heb je 1 Promotiepunt. Mag een manege beslissen of er bij bijv. 235 punten 2 PP worden toegekend? Ik heb altijd begrepen dat je bij de F proeven niet meer dan 1 PP kunt krijgen per gereden proef, ongeacht het aantal punten wat gegeven is.

2. Bij het afnemen van de Theorie toetsen, moet daar ook een FNRS jurylid bij aanwezig zijn? Of volstaat een manegehouder/instructrice/stalhulp/noem maar op, ook?

3. Hoelang van te voren is het verstandig om een jurylid te reserveren en wat is de handigste volgorde? (eerst datum en daarna een jurylid of andersom)

4. Mag de manege beslissen dat de F1 en F2 met 1 PP al over mag en dat je vanaf F9 minimaal 3 PP nodig hebt om door te gaan naar de volgende klasse, of is dit vastgelegd door de FNRS?

Zijn een paar vragen, maar daar komen wij op de manege niet uit... Er zullen ongetwijfeld wel meer vragen komen, maar daar kom ik op dit moment even niet op :)

Nadia
Oppermuts

Re: Wat vragen over FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:32

Ik ga m'n best doen om je vragen te beantwoorden.

1) Nee, je krijgt per proef maximaal 1 PP.
2) Nee dat hoeft niet, de manege is zelf verantwoordelijk voor het afnemen van de theorie, niet het jurylid.
3) Ik denk dat het verstandiger om eerst een datum te prikken en dan een jury te boeken. Ik zou niet blij zijn met de vraag ergens te komen jureren zonder dat een datum bekend is, want dan kan ik niks in m'n agenda vrij houden.
4) De overgangen naar de volgende proeven zijn vastgelegd door de FNRS, zij hebben een minimum en een maximaal aantal PP's vastgesteld. Binnen die grenzen ben je als manege vrij om zelf het aantal PP's te bepalen, zolang het maar binnen die grenzen ligt.

Voor verdere twijfel is het misschien ook een optie om even contact op te nemen met de FNRS zelf.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:50

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 17:56

imke_sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:14

1) maar 1 pp per proef
2)Dat mag ook
3) moet je zelf beslissen ik denk een maand?
4) Wij hebben bij de F 1 en F2 1 pp en daarna 3 pp