Mini wandel trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Mini wandel trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 17:54

Hoi allemaal,

Aankomend voorjaar wil ik met mijn jonge paard een mini wandel trektocht gaan doen.

Ik zal dus lopen naast mijn paard. :) Hoeveel kilometer zou ik op die manier per dag kunnen doen? Zo'n wandeling mag lang duren, maar mijn paard moet tussendoor ook ruim de tijd krijgen om te grazen.

Ik denk aan ongeveer twee overnachtingen. Mijn paard staat in Noordwijk, dus als jullie nog leuke plekken weten in die buurt om naartoe te wandelen (het mag ook in Noordwijk zelf zijn, dan loop ik er gewoon met een grote omweg heen ;)), dan hoor ik het graag. Het moet wel een plekje zijn waar mijn paard buiten kan blijven (paddockje of stukje wei is voldoende), omdat ze op stal staan niet kent.

Alvast bedankt!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:55

Dani_ schreef:
Aankomend voorjaar wil ik met mijn jonge paard een mini wandel trektocht gaan doen.

Ik zal dus lopen naast mijn paard. :) Hoeveel kilometer zou ik op die manier per dag kunnen doen?

Wel, in de eerst plaats, hoe jong is "jong".
Ten tweede jij wil alleen zelf wandelen met je paard aan de hand (dus niet rijden), en geen bepakking op je paard ? Dan ben jij waarschijnlijk eerder overbelast dan je paard.
Dus de grote vraag is hoeveel kun je zelf lopen per dag, dat is de hoeveelheid kilometers die je per dag kan doen ;) .

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 20:23

Jong is zes jaar. :)
Ik kan haar eventueel gezadeld meenemen met zadeltassen, daar was ik allemaal nog niet uit. Ik ben inderdaad niet van plan om te rijden.

Hoeveel ik zelf kan lopen, tsja... Ik heb een goede basisconditie. Maak nu ook flinke wandelingen met mijn paard. Maar ik vind dat gewoon zo moeilijk om in te schatten. -O- Daarom vraag ik het hier.

friesiszwart

Re: Mini wandel trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:46

Een paard van zes jaar in goede conditie zou meer aan moeten kunnen dan wat jij kan.
Dus gewoon de afstand die je nu per uur loopt met daarop een vertragingsfactor.

Denk 4/5 km per uur???

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:19

Ja zoiets zal het zijn. :)

Mocht iemand leuke overnachtingsplekjes weten aan de kust tussen Zandvoort en Scheveningen dan hoor ik het graag!