Welk soort deken Fries paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

L_Vie

Welk soort deken Fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 11:49

Hallo!

Ik heb een Fries paard die nu met een 200 grams deken op loopt. Ik vind het voor dit jaar getijde er nog te warm voor, maar moet zeggen dat ze er niet onder zweet. Ik wil dan ook een regendeken kopen. Wat is het beste, 1 met fleece of 1 zonder fleece? Het gaat mij er vooral om dat ze niet dik in het vacht komt te zitten maar wel warm heeft.

Graag advies!

Bedankt alvast

RevanchesJarig

Re: Welk soort deken Fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:53

HAR-->SV

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:32

Jij bent er vroeg bij
Mijn fries krijgt vanavond voor t eerst een ongevoerde regendeken om en rond je 8 a 10 graden haar 200 grams

Hoe ging het vorig jaar met je paard wat betreft vacht? Hoeveel staat ze buiten en is er beschutting

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:56

Mijn fries heeft nu rrn 150 grams.deken plus een ongevoerde regendeken met hals op, als de.temperaturen overdag onder de 10 komen krijgt ze een 200 grams op en als hrt begint te vriezen 300 grams als hrt echt heel liud word doe ik daar vaak nog een onder of twee van 200 op.

Dit gaat al jaren goed rn ze.blijft.dun in haar vacht

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:29

Jenny_S schreef:
Jij bent er vroeg bij
Mijn fries krijgt vanavond voor t eerst een ongevoerde regendeken om en rond je 8 a 10 graden haar 200 grams

Hoe ging het vorig jaar met je paard wat betreft vacht? Hoeveel staat ze buiten en is er beschutting

Dit is het eerste jaar dat ik haar heb! :-P Ze staat op het moment dag en nacht buiten. Maar wanneer het echt slecht weer wordt gaat ze sávonds naar binnen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:31

Hier ook één met een Fries sinds februari.
Maar heb toevallig haar deken vandaag voor het eerst op gedaan.
Regendeken, 0 grams, wel met fleece.
Heb ook nog een bucas winterdeken voor de koudste dagen/nachten.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:06

Mijn 3 jarige friese merrie heeft nu een gevoerde regendeken met fleece op is ongeveer tussen de 50 en 80 gram. Als het onder 10 wordt krijgt ze daar 200 gram high liner onder ( beide zonder hals) als het onder 0 wordt krijgt ze een outdoor deken van 200 gram op met hals en daar onder nog de high liner van 200 gram dat ze uit komt op 400. Ze blijft heel mooi in haar vast maar staat overdag buiten en snachts binnen

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:08

Ik heb mijn fries nu 6 jaar en doe dit altijd zo ongeveer, ze loopt nu nog buiten maar gaat als het slexhter word savonds naar binnen (container/schuilstal)

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:15

Mijn fries heeft haar deken nu een kleine 3 weken op omdat ze al vacht aan begon te maken (was vorige week erg koud 's nachts), ze staat meestal 24/7 buiten zolang het weer en de bodem het toelaten. Tot nu toe een gewone 0-grams regendeken zonder fleece, tijdens die extreem koude grondvorst nachten had ik 's nachts haar highliner (200gr) opgedaan. Als het echt onder de 10 graden gaat worden gaat die highliner ook overdag op.

Persoonlijk vind ik zonder fleece toch wel fijner, is minder statisch :-) Ik werk liever met laagjes. Als ze veel gezweet heeft doe ik haar zweetdeken eronder en de ongevoerde regendeken erover. Werkt prima.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:02

L_Vie schreef:
Jenny_S schreef:
Jij bent er vroeg bij

Dit is het eerste jaar dat ik haar heb! :-P Ze staat op het moment dag en nacht buiten. Maar wanneer het echt slecht weer wordt gaat ze sávonds naar binnen.

Ok ja mijn fries staat snachts op stal scheelt wel iets

Ik zou nu niks meer kopen dan voor tussendoor als je paard de 200 al op heeft
Wel voor straks na de winter die overgang

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:15

Ik heb er nu eentje zonder fleecevoering voor mijn fries maar ze heeft nu ook inderdaad 200 grams op. Ik wil haar niet hoeven scheren omdat dat zo'n gedoe wordt. Mijn fries is tot nu toe alle jaren wel redelijk dun in haar vacht gebleven maar ik ben nu eens eerder met de 200 grams begonnen om te kijken wat dit doet. vorige week had ik wel weer de regendeken erop gedaan want toen stond ze te zweten onder 200 grams en zelfs 2x overdag zonder deken omdat het zo warm was.